نیویورک میزبان اولین آسمان‌خراش تمام‌الکتریکی جهان

اولین آسمان‌خراش تمام الکتریکی جهان در بروکلین نیویورک ساخته شد و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ساخت آسمان‌خراش تمام الکتریکی ۴۴ طبقه‌ای در یک محله به‌سرعت در حال رشد مرکز بروکلین به پایان رسید که نمادی از نوآوری آینده در شهر نیویورک است. این برج مسکونی با توجه به نگرانی‌های آب‌وهوایی امروزی، بدون استفاده از سوخت فسیلی عمل می‌کند و گامی خوش‌بینانه به سمت پایداری زیست‌محیطی و کاهش انتشار کربن به‌شمار می‌رود.

سازه تمام‌الکتریکی بروکلین پس از تکمیل، نه‌تنها برای نیویورک، بلکه برای کل صنعت نقطه عطفی محسوب می‌شود و یک الگو برای ساختمان‌های الکتریکی خواهد بود تا به هدف خود برای کار با انرژی صددرصد تجدیدپذیر دست پیدا کنند. این ساختمان نشان‌دهنده آینده زندگی پایدار است.

نیویورک میزبان اولین آسمان‌خراش تمام‌الکتریکی جهان

برجی تمام‌الکتریکی در نیویورک

مسکن «تمام‌الکتریکی» مفهوم جدیدی نیست و پیش از این خانه‌های تک‌واحدی و ساختمان‌های کوچک‌تری پیشگام اجرای این رویکرد بوده و از گرمایش و سرمایش گرفته تا پخت‌وپز و آب‌گرم، برای برآورده‌سازی تمام نیازهای انرژی خود از برق استفاده می‌کنند. آنچه پروژه فعلی نیویورک را متمایز می‌کند، مقیاس آن است.

واحدهای این برج دارای سقف‌های ۹ تا ۱۲ فوتی هستند و هر یک با کفپوش چوب بلوط و بتن اکسپوز تزئین شده است. فناوری خانه هوشمند به‌گونه‌ای در آن‌ها ادغام شده است که ساکنان می‌توانند مصرف انرژی خود را از طریق تلفن هوشمندشان بهینه کنند. این ساختمان همچنین به روی فضاهای سبز گسترده و مناطق تفریحی باز می‌شود تا زندگی طبیعت‌گرا را برای این محله متراکم و در حال رشد به ارمغان آورد.

ساکنان همچنین از دسترسی به مجموعه کاملی از امکانات پیشرفته مانند یک لابی ۲۴ ساعته با کافی‌شاپ، اتاق پست و ارسال بسته، محل نگهداری دوچرخه، خشک‌شویی داخل ساختمان و مواردی از این قبیل است. این ساختمان همچنین دارای یک سالن ورزشی به مساحت سه‌هزار فوت مربع، یک سالن یوگا، فضای بازی برای کودکان، سالن استراحت قابل رزرو، اتاق نمایش و یک فضای کاری است و طبقه چهل‌ودوم آن شامل یک استخر روی پشت‌بام، فضای تراس و کابانای قابل رزرو است. ساکنان همچنین می‌توانند سالن آسمانی، آشپزخانه و فضای تراس را برای سرگرمی رزرو کنند.

نیویورک میزبان اولین آسمان‌خراش تمام‌الکتریکی جهان

بازاندیشی در زیرساخت‌ها

به‌کارگیری فناوری‌های تمام‌الکتریکی در ارتفاع یک برج با ۴۴۱ واحد، توسعه‌دهندگان را با مجموعه جدیدی از چالش‌ها مواجه می‌کند که طراحان و معماران برج بروکلین نیز از این قاعده مستثنی نبودند.

توسعه‌دهنده آسمان‌خراش تمام‌الکتریکی بروکلین، چارچوب زیرساختی جدیدی را سازماندهی کرده است. آسمان‌خراش‌ها به‌طور معمول به شبکه پیچیده‌ای از لوله‌های گاز و دیگ‌های بخار برای برآوردن نیازهای انرژی خود متکی هستند. با این حال معماران و مهندسان بنای جدید مجبور بودند هر جنبه‌ای از زیرساخت‌های ساختمان، از تأمین خطوط برق با ظرفیت بالا گرفته تا طراحی سیستم‌های تهویه مطبوع کارآمد و تمام‌الکتریکی را از نو متصور شوند. درخواستی نیز توسط این تیم برای ثبت طرح خود در پروژه‌های خورشیدی اجتماعی صادر شده است که صددرصد منبع انرژی تجدیدپذیر محلی را برای ساختمان تضمین می‌کند.

کد خبر 723967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.