جلسه صمیمی شهردار قم و اصحاب رسانه / سهم ۳.۵ درصدی فرهنگ در بودجه شهرداری قم

شهردار قم با اشاره به اینکه سهم فرهنگ از بودجه ۱۴۰۳ شهرداری ۳/۵ درصد است گفت: طبق اسناد بالادستی این سهم باید دو تا ۲.۵ درصد باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، جلسه صمیمی شهردار قم و اصحاب رسانه در راستای دیدار اقشار مختلف مردم قم با شهردار با حضور جمعی از مدیران رسانه، اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات، پیشکسوتان و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم امروز _ دوشنبه نهم بهمن _ در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد.

در ابتدای جلسه مدیران شهرداری قم مطالبی در حوزه کاری خود ارائه کردند که از جمله می‌توان به احداث ۲۲ تقاطع غیرهمسطح، ارتقای سرانه فضای سبز تا ۲۱ مترمربع، خرید تجهیزات پیشرفته آتش‌نشانی، اصلاح هندسی معابر شهری، خرید اتوبوس، اجرای ۸۰ سامانه الکترونیکی و پیگیری برای راه اندازی فاز یک متروی قم از جمله گزارش‌هایی بود که در این جلسه به اصحاب رسانه ارائه شد.

مشکلات قراردادی متروی قم

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار قم با اشاره به اینکه انگیزه اصلی برگزاری این جلسه طبق فرمایش مقام معظم رهبری جهاد تبیین است اظهار کرد: باید در دنیای امروز رسانه نقش محوری داشته و می‌تواند در امیدآفرینی اثرگذار باشد.

وی به ارائه گزارش معاونین شهرداری اشاره کرد و گفت: اقداماتی که در این زمینه انجام شده پایان کار نیست و هنوز نواقص زیادی چه در حوزه خدمات شهرداری و چه در اقداماتی که بیرون مجموعه مدیریت می‌شود وجود دارد.

شهردار قم با اشاره به اینکه متروی قم از ابتدای فعالیت چند مشکل اساسی داشته است، مطرح کرد: قیمت و نوع قرارداد یکی از مشکلاتی بوده است که پیمانکار را به مشکل کمبود بودجه مواجه کرده است.

سقائیان نژاد با بیان اینکه امروز ۶ کیلومتر از مترو آماده شده است، عنوان کرد: امروز تنها مشکل ما تأمین واگن است و تأمین واگن بر عهده شهرداری نیست بلکه وزارت کشور باید واگن‌ها را تهیه کند.

وی با بیان اینکه تلاش داریم موضوعات مختلف شهری را در کنار هم به پیش ببریم، تصریح کرد: برخی انتقادها به مباحث فرهنگی مطرح است در حالی که شهرداری تنها مجموعه متولی فرهنگ در سطح شهر نیست.

وی با اشاره به اینکه تمام بودجه فرهنگی شهرداری برای سال آینده ۴۵۰ میلیارد تومان است، یادآور شد: این مبلغ حدود ۳.۵ درصد بودجه شهر را شامل می‌شود.

کاهش ۳۰ درصدی حریق در قم

مهدی اصفهانیان مقدم، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه شهرداری قم در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای نسبت به مسئله ایمنی شهری داشته عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲، نسبت به سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش ۳۰ درصدی حوادث آتش سوزی در بافت مسکونی بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه شهر قم در حال حاضر ۴۰۰ بوستان به وسعت ۲۸ میلیون متر مکعب دارد، خاطرنشان کرد: از نظر فضای سبز در میان کلانشهرهای کشور، شهر قم به رتبه سوم رسیده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری قم با بیان اینکه روزانه ۷۰۰ تن زباله در شهر قم تولید می‌شود، تصریح کرد: امروز در شهر قم هیچ زباله‌ای به صورت مستقیم دفن نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۶۰۰ پاکبان و ۱۹۰ دستگاه ماشین آلات عملیات رفت و روب در شهر را دنبال می‌کنند، تاکید کرد: این اقدامات موجب شده است تا قم یکی از پاکیزه‌ترین کلان شهرهای کشور باشد.

علیرضا خاکی، مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر نیز در این نشست با اشاره به اینکه ساماندهی پیرامون حرم و بافت‌های فرسوده نیازمند همراهی گروه‌های اجتماعی است، از اصحاب رسانه خواست در این حوزه شهرداری را یاری کنند.

وی با اشاره به اهمیت و حساسیت بافت ویژه اطراف حرم مطهر ادامه داد: در این راستا ۱۰ پروژه مهم اطراف حرم مطهر برنامه‌ریزی شده است که هشت مورد در مرحله اجرایی قرار دارد.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر با بیان اینکه ایجاد دفاتر تسهیل‌گری در محله دروازه ری انجام شده است، اظهار داشت: نوسازی و بازسازی شهر بدون مشارکت مردم ممکن نیست.

ساخت مجموعه‌های تفریحی و ورزشی در قم

عباس حلوایی زاده، معاون فنی و عمرانی شهردار قم هم در این جلسه با اشاره به اینکه سهم اقدامات عمرانی در بودجه شهرداری قم بیش از ۷۰ درصد است ادامه داد: در طول سال‌های گذشته چندین تقاطع و محور مهم شهری بازگشایی شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه‌های فرهنگی ورزشی در ۷ منطقه طراحی و احداث شده است، خاطرنشان کرد: ساخت و ایمن سازی بوستان‌های شهری، اصلاح پیاده روهای سطح شهر، بهسازی روکش آسفالت و ساخت مجموعه‌های تفریحی از جمله اقدامات شهرداری قم در سال‌های اخیر است.

رضا خانه‌زاد یزدی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم هم در این جلسه با اشاره به رویکرد این معاونت برای آرام سازی سرعت در معابر شهری قم گفت: در این زمینه هوشمندسازی ثبت تخلفات را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه کنترل سرعت می‌تواند به کاهش تصادفات منجر شود، عنوان کرد: ۵ سامانه بلوار غدیر در نیمه دوم امسال کد راهور را اخذ کرده و فعال شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه در بلوار غدیر سرعت کاملاً کنترل شده است، خاطرنشان کرد: همچنین ۴ سامانه نیز در محور بلوار خداکرم نصب شده است که در دهه فجر کد راهور را اخذ خواهد کرد.

خانه زاد یزدی با بیان اینکه ۱۲ سامانه نیز در پردیسان در دست اقدام است، تصریح کرد: این ۱۲ سامانه نیز در مسیر نصب دوربین هستند و در نظر داریم تا پیش از پایان سال آن‌ها را عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به اینکه تقاطع‌های چراغ‌دار نیز در دستور کار قرار دارند، یادآور شد: در دهه فجر ۴ تقاطع که از پردیسان آغاز خواهد شد را هوشمندسازی خواهیم کرد.

کد خبر 723952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.