احزاب برای ایجاد رقابت و مشارکت در انتخابات پای کار باشند

استاندار تهران گفت: «سلامت» و «امنیت» از سوی دولتمردان، ایجاد «رقابت» و افزایش «مشارکت» از جانب احزاب، «شور، شعور و شکوه انتخابات» را در کشور ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، علیرضا فخاری در جلسه با نمایندگان احزاب سیاسی استان تهران با تاکید بر اهمیت درک جایگاه احزاب در راستای رشد و تعالی بخشی به جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: نگاه متفاوت ما به جریانات سیاسی و احزاب باعث می‌شود که برداشت متفاوتی از فضای سیاسی کشور داشته باشیم.

وی افزود: با دید حکمرانی به احزاب نگاه می‌کنیم زیرا اصولاً وقتی یک جریان حکمرانی شکل می‌گیرد خودش مروج احزاب و ساخت یک جریان سیاسی در کشور است و مسیر دسترسی مردم به حاکمیت را کوتاه می‌کند.

استاندار تهران با اشاره به نخستین حزب سیاسی فعال کشور حزب جمهوری اسلامی بود که پرشورترین جریان مردمی را شکل داد، افزود: چرا این حزب به فراموشی سپرده شد و به فعالیت خود با توجه به اعتماد سازی در بین مردم ادامه نداد، این سوالی است که باید سازندگان حزب به چرایی آن بپردازند و آن را احیا کنند.

فخاری با اشاره به دستاوردها و ارزش‌های انقلابی که پایه خواستن‌ها و توانستن‌ها را شکل داد، افزود: نظام جمهوری اسلامی مصداق کامل جمهوریت و اسلامیت است زیرا که با اراده و خواست مردم، حضور و مشارکت مردم به رسمیت رسید و در حقیقت یکی از دلایل که باعث مشارکت می‌شود، همین ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به جایگاه احزاب سیاسی در همراه سازی تفکرهای سازنده در کشور تاکید کرد: احزاب مختلف برای مشارکت حداکثری مردم با وجود اختلاف‌های سیاسی به میدان عمل وارد شوند.

استاندار تهران ادامه داد: احزاب نقش تعیین کننده و تأثیرگذاری برای کشورمان در راستای رشد و تعالی و رفع مسائل و مشکلات دارند.

فخاری فقدان با بیان اینکه طرح و ایده یکی از دلایل عدم موفقیت احزاب در کشور است، افزود: متأسفانه احزاب در کشور بدون برنامه راهبردی و ایده برای نجات کشور از بحران‌های گوناگون، تنها به دنبال مطرح نمودن خود هستند.

وی اضافه کرد: برای پیشرفت ایران اسلامی به فکر ایده دادن برای رفع مسائل و پیشرفت کشور باشیم.

استاندار تهران ادامه داد: به میدان بیاییم، مطالعاتی برای پیشرفت حوزه‌های مختلف انجام دهیم و به دنبال نگاه بلند راهبردی برای اهداف بزرگ در راستای پیشرفت کشور باشیم.

فخاری افزود: احزاب سیاسی باید به دنبال رشد و پیشرفت باشند نه آنکه فقط در انتخابات چون کاندیدای آنها تأیید صلاحیت نشد نظام را به رسمیت نشناسند.

وی اضافه کرد: اگر در این کشور حزب سیاسی تشکیل دادید پس قانون را قبول داشته و مانند مردم ارزش‌های جمهوری اسلامی را قبول کنید، حزب برای جریان سازی است نه برای اینکه تفرقه افکنی تشکیل شود.

استاندار تهران با تاکید بر ساختن نگاه‌های سازنده برای آینده ایران قوی، افزود: با توجه به نقش پذیری احزاب و جایگاه مهم آنها در کشور، آیا احزاب نقشی برای خود طراحی کردند تا خود را نشان دهند؟.

فخاری تاکید کرد: نگاه، برای ساختن اندیشه سازنده است، مردم به برنامه‌ها و توانمندی‌های فکری و اندیشه سیاسی اعتماد می‌کنند و به دنبال آن می‌روند بنابراین احزاب باید به بیانات رهبری توجه کنند و کلام نافذ وی را سرلوحه امور قرار دهند.

وی با بیان نمایندگان احزاب چه عملکردی را بر اساس چهار مؤلفه مطرح شده از سوی رهبر انقلاب، برای حزب خود تعریف کرده‌اید، افزود: تلاش همه اقشار، جریانات و گروه‌ها برای محقق شدن مؤلفه‌های مطرح شده از سوی رهبر انقلاب در حوزه انتخابات ضروری است.

استاندار تهران گفت: تضمین سلامت و امنیت انتخابات از سوی دولتمردان و تلاش برای گرم‌تر شدن رقابت و همچنین تشویق مردم به مشارکت و حضور پای صندوق‌های رأی از جانب احزاب، نهایتاً شور، شعور و شکوه انتخابات را رقم می‌زند.

کد خبر 723931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.