بلندترین چرخ‌وفلک بدون پره جهان در سئول + عکس

سئول کره‌جنوبی میزبان یک چرخ‌وفلک مدرن و بدون پره به ارتفاع ۱۸۰ متر خواهد بود که برای برپایی در پارک صلح آن بر فراز یک ساختار پیچیده ۴۰ متری طراحی شده است که ارتفاع کل سازه را به ۲۲۰ متر می‌رساند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کره‌جنوبی از توسعه یک چرخ‌وفلک رویایی با عنوان «چشم دوقلوی سئول» در پارک صلح واقع در پارک جام جهانی سانگام، پایتخت کشور خبر داد که ۱۸۰ متر ارتفاع دارد و با ساختاری بدون پره که به آن نمای مدرن و مینیمالیستی می‌دهد، در کنار رودخانه هان در نزدیکی استادیوم جام جهانی قرار خواهد گرفت.

هدف این پروژه برجسته که توسط دولت شهری سئول آغاز شده، بازتعریف مفهوم چرخ‌وفلک است و عنصر کلیدی چشم‌انداز بلندپروازانه شهردار سئول با عنوان «رودخانه هان با هزار غروب» محسوب می‌شود. در واقع پروژه چشم دوقلوی سئول با دیدگاه شهردار مبنی بر تبدیل رودخانه هان به مجموعه‌ای از فضاهای عمومی برای مردم سئول مطابقت دارد.

بلندترین چرخ‌وفلک بدون پره جهان در سئول + عکس

چشم دوقلوی سئول؛ مدرن و مینیمالیست

چرخ‌وفلک جدید بر فراز یک مجموعه فرهنگی به ارتفاع ۴۰ متر بنا خواهد شد که قرار است فضای نمایشگاهی، سالن نمایش و فروشگاه‌های خرده‌فروشی، غذافروشی و نوشیدنی را در خود جای دهد و تجربه کلی بازدیدکنندگان را غنی‌تر کند.

«چشم دوقلوی سئول» با رسیدن به ارتفاع خیره کننده ۲۲۰ متری، نه‌تنها مناظر پانورامایی چشمگیر از سئول ارائه می‌دهد، بلکه جایگاه خود را به‌عنوان بلندترین چرخ‌وفلک بدون پره جهان نیز تثبیت می‌کند. چرخ‌وفلک جدید سئول بلندترین سازه در نوع خود در جهان و گواهی بر نوآوری و وحدت خواهد بود، چراکه تیم توسعه‌دهنده پروژه بر مفهوم وحدت به‌عنوان یک نمایش نمادین در طراحی خود متمرکز شده‌اند.

بلندترین چرخ‌وفلک بدون پره جهان در سئول + عکس

طراحی نوآورانه چشم دوقلوی سئول شامل دو حلقه متقاطع حامل غلاف است که در اطراف مسیرهای داخل و خارج می‌چرخند. سازه دارای ۶۴ کپسول هر یک با ظرفیت ۲۰ تا ۲۵ نفر است که در مجموع نوید ارائه تجربه‌ای منحصربه‌فرد و غوطه‌ور را برای بیش از ۱۴۰۰ بازدیدکننده به‌طور هم‌زمان می‌دهد و امکان تماشای مناظر چشم‌اندازی وسیع از پایتخت کره‌جنوبی را فراهم می‌آورد.

طراحی بلندترین چرخ‌وفلک بدون پره جهان

طراحی چشم دوقلوی سئول از طراحی ساعت نجومی هانچینسگای (Honcheonsigye) الهام گرفته که یک ساعت نجومی برای به تصویر کشیدن حرکت اجرام آسمانی در طول زمان است. طراحی بدون پره آن فرصت‌هایی را برای توسعه جاذبه‌های خلاقانه و خیره‌کننده به‌لحاظ بصری در شهربازی‌ها ارائه می‌دهد و نمای مینیمالیستی چرخ‌وفلک امکان طراحی‌های معماری آینده‌نگرانه و زیبایی‌شناختی را در فضاهای بازی شهری فراهم می‌آورد. ادغام یک مجموعه فرهنگی در این پروژه نیز راه را برای ترکیب فضاهای سرگرمی و نمایشگاهی منحصربه‌فرد در محیط‌های شهری هموار می‌کند.

بلندترین چرخ‌وفلک بدون پره جهان در سئول + عکس

پروژه چرخ‌وفلک همچنین شامل طرح‌هایی برای مونوریل است که ایستگاه مترو را به این مکان متصل می‌کند و دسترسی به آن را افزایش می‌دهد. برای هیجان اضافی نیز یک زیپ‌لاین به‌عنوان بخشی از تجربه بازدیدکنندگان پیش‌بینی شده است که به‌منظور تکمیل نماهای الهام‌بخش، سفری هیجان‌انگیز را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

بلندترین چرخ‌وفلک بدون پره جهان در سئول + عکس

طراحی این سازه و بنای آن در قلب شهر به جاه‌طلبی بی‌پایان کره برای نوآوری و روحیه پیشرفت اشاره دارد و به‌طور یکپارچه فناوری‌های پیشرفته را با قدردانی همیشگی برای ثبات و زیبایی ترکیب می‌کند. طراحی خاص آن همچنین فرصتی را برای پارک‌های تفریحی فراهم می‌کند تا هیجان و تجربه جاذبه‌های خود را افزایش دهند و معماران در سراسر جهان می‌توانند امکانات ایجاد ساختارهای مینیمالیستی و بصری جذاب را با الهام از طراحی چرخ‌وفلک بدون پره کشف کنند. گنجاندن یک مجموعه فرهنگی در این پروژه همچنین فرصت‌هایی را در اختیار برگزارکنندگان رویدادها برای میزبانی نمایشگاه‌ها و ایجاد تجربیات منحصربه‌فرد قرار می‌دهد.

بلندترین چرخ‌وفلک بدون پره جهان در سئول + عکس

ساختار دو حلقه‌ای چرخ‌وفلک نوعی پایداری را ارائه می‌دهد که از نظر مقاومت در برابر زلزله و باد ارزیابی خواهد شد و دولت سئول قصد دارد پس از بررسی مرحله نهایی توسط وزارت استراتژی و دارایی، ساخت‌وساز را در حدود سال ۲۰۲۵ آغاز کند. تکمیل این پروژه برای سال ۲۰۲۸ برنامه‌ریزی شده است.

بلندترین چرخ‌وفلک بدون پره جهان در سئول + عکس

کد خبر 723848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.