صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان / دمای هوا تا ۸ درجه کاهش پیدا می‌کند

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری در استان خبر داد و گفت: رانندگان و مسافرانی که قصد تردد در محورهای کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر گیلان را دارند نسبت به تجهیز خودرو به امکانات ایمنی، زنجیر چرخ و لوازم گرمایشی اقدام کنند.

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه سرد و بارشی از بعدازظهر روز دوشنبه تا ظهر روز چهارشنبه هفته جاری است.

وی افزود: بارندگی، وزش باد بعضی نقاط شدید، بارش برف گاهی شدید و کولاک کولاک در ارتفاعات و دامنه‌ها، مه گرفتگی، رعد و برق و احتمال تگرگ از جمله مخاطرات پیش بینی شده در پی فعالیت این سامانه بارشی است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه طی این مدت دمای هوای استان پنج تا هشت درجه سلسیوس کاهش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: طی سه‌شنبه تا چهارشنبه، برخی نواحی جلگه‌ای همجوار با دامنه‌ها مستعد بارش مخلوط برف و باران و احتمال بارش برف است.

دادرس از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داد و تصریح کرد: آب‌گرفتگی و اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی به ویژه در محورهای کوهستانی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن سیلاب، لغزش و ریزش سنگ ازجمله اثرات فعالیت این سامانه بارشی پیش‌بینی شده است.

وی گفت: با توجه به لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها، رانندگان و مسافرانی که قصد تردد در محورهای کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر را دارند نسبت به تجهیز خودرو به امکانات ایمنی، زنجیر چرخ و لوازم گرمایشی اقدام کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه مخاطرات هواشناسی برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری در استان پیش‌بینی شده است، افزود: به منظور جلوگیری از وقوع حوادث و صدمات ناگواری انسانی، شهروندان و مسافران طی این مدت از کوهنوردی در مناطق کوهستانی و برپا کردن چادر و اتراق در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

کد خبر 723806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.