سه نظامی آمریکایی در اردن کشته نشده‌اند

دولت اردن ادعای آمریکا مبنی بر کشته شدن سه نظامی این کشور در خاک اردن را تکذیب و اعلام کرد حمله به نظامیان آمریکایی در خاک سوریه انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روزنامه الغد، «مهند مبیضین» وزیر ارتباطات و سخنگوی رسمی دولت اردن حمله به نیروهای آمریکایی در خاک این کشور را تکذیب و اعلام کرد که این حمله در داخل خاک اردن انجام نشده است.

وی گفت حمله مذکور به پایگاه التنف در سوریه انجام شده است، نه خاک اردن.

این اظهارات پس از آن بیان شد که ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان حمله یک هواپیمای بدون سرنشین «به پایگاهی در شمال شرقی اردن»، سه سرباز کشته و ۲۵ نفر مجروح شدند.

بر اساس این گزارش، کشته شدن سه آمریکایی در «برج ۲۲» در اردن در نزدیکی مرز با سوریه، تشدید قابل توجه وضعیت متزلزل در خاورمیانه را نشان می‌دهد.

در بیانیه امروز جو بایدن رئیس جمهور آمریکا آمده است: شب گذشته در جریان حمله پهپادهای بدون سرنشین به نیروهای ما مستقر در شمال شرقی اردن در نزدیکی مرز سوریه، سه سرباز آمریکایی کشته و بسیاری زخمی شدند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در اتهام‌زنی جدید خود مدعی شد: در حالی که هنوز در حال جمع‌آوری حقایق این حمله هستیم، می‌دانیم که این حمله «از سوی گروه‌های شبه نظامی تحت حمایت ایران که در سوریه و عراق فعالیت می‌کنند»، انجام شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 723791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Najad US ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    0 0
    عملیات ضرب و شتم باندهای انگلیسی در منطقهباید ادامه موفقیت های بیشتر