فعالیت‌های آبزی‌پروری و فرآوری آبزیان در کردستان توسعه می‌یابد

رئیس پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های داخلی مرکز تحقیقات شیلات کشور گفت: این پژوهشکده آمادگی دارد تا در زمینه مطالعات منابع آبی، فرآوری آبزیان و رهاسازی کپورماهیان در آب‌های شرب کردستان به صورت ویژه به فعالیت بپردازد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، محمدصیاد بورانی امروز _یکشنبه، هشتم بهمن_ در نشست تخصصی با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان که با حضور مسئولان گروه بوم شناسی و زیستی پژوهشکده آبزی پروری آب‌های داخلی مرکز تحقیقات شیلات کشور و مدیر شیلات استان کردستان در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کردستان به دلیل منابع آبی فراوان یکی از استان‌های مستعد کشور برای توسعه آبزی‌پروری است.

وی بر همکاری پژوهشکده آبزی پروری آب‌های داخلی مرکز تحقیقات شیلات کشور برای انجام مطالعات منابع آبی استان کردستان تأکید کرد.

رئیس پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های داخلی مرکز تحقیقات شیلات کشور تصریح کرد: بررسی وضعیت رهاسازی کپور ماهیان در آب‌های شرب و فرآوری آبزیان در استان کردستان از دیگر اقداماتی است که این پژوهشکده آمادگی دارد که در همکاری با سازمان جهاد کشاورزی کردستان اجرایی کند.

بورانی بر آمادگی پژوهشکده آبزی پروری آب‌های داخلی مرکز تحقیقات شیلات کشور برای تکثیر گونه‌های ماهیان بومی اقتصادی استان کردستان همچون «اسبله» تأکید کرد.

پیمان اسکندری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی و زیرساخت‌های موجود در استان، بر آمادگی این سازمان برای گسترش همکاری‌های علمی و تحقیقاتی با پژوهشکده آبزی پروری آب‌های داخلی مرکز تحقیقات شیلات کشور تأکید کرد.

کد خبر 723779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.