دانشگاه محور اصلی توسعه سیستان و بلوچستان است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه محور اصلی پیشرفت و توسعه در همه زمینه‌ها در استان است و دانشگاه‌ها در حال حاضر در همه رشته‌ها فارغ التحصیل دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، محمد کرمی امروز _یکشنبه، هشتم بهمن_ در جمع اساتید دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار کرد: ظرفیت‌های بی‌نظیری در این استان وجود دارد که این ظرفیت‌ها با کار، تلاش و استفاده از علم و دانش شکوفا می‌شود.

وی افزود: دانشگاه محور اصلی پیشرفت و توسعه در همه زمینه‌ها در استان است، دانشگاه‌ها در حال حاضر در همه رشته‌ها فارغ‌التحصیل دارند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: اگر یک استاد دانشگاه صرفاً در کلاس دانشگاه حضور پیدا کند از نظر علمی رشد کمی دارد و ممکن است پیشرفت زیادی نکند، اما با استفاده از علم و به روز کردن اطلاعات رشته تحصیلی خود می‌تواند یک دستگاه اجرایی را پشتیبانی کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید شرکت‌ها را پشتیبانی علمی کنند، تصریح کرد: شرکت‌هایی که ورشکست شده‌اند پشتوانه علمی نداشتند، دانشگاه‌ها باید نوآوری ایجاد کنند از این رو همه دستگاه‌های اجرایی باید با دانشگاه در ارتباط باشند.

کرمی تصریح کرد: مجموعه فعالیت‌های دانشگاه و آموزش و پرورش می‌تواند به دستگاه‌های اجرایی کمک کند تا توسعه سیستان و بلوچستان سرعت گیرد.

وی گفت: برای مثال یک خانم در منطقه دشتیاری صدف پرورش می‌دهد، عطر تولید می‌کند، این خودش یک علم است، هزاران نوع موجود دیگر در آنجا وجود دارد که همه آن‌ها خاصیت دارند، اما شرطش این است که در بحث علمی و پژوهشی تلاش جدی داشته باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد دریامحور گفت: هر چه موجود در خشکی داریم ۲ برابرش در دریا وجود دارد، در حال حاضر در سواحل ۱۱۰ نوع جلبک داریم که در داروسازی، خوراک انسان، خوراک دام و در صنعت کاربرد دارند، اما برای استفاده از آن نیاز به علم است؛ قطعاً اگر در کاری پشتوانه علمی تحقیقاتی وجود نداشته باشد، همه این محصولات را بی‌خاصیت می‌پندارند.

وی یادآور شد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند تغییر و تحول اساسی ایجاد کنند، در حال حاضر بسیاری از محصولاتمان را به صورت خام صادر می‌کنیم و از این رو فرآوری و ارزش افزوده را دیگران دریافت می‌کنند.

کرمی بیان کرد: نوآوری در کار خیلی مهم است، مثلاً در حوزه مکانیک به افراد متخصص و توانمند احتیاج داریم که این نیروی توانمند را دانشگاه تربیت می‌کند، همچنین در حوزه مدیریت هم نباید ارتباط مدیران با دانشگاه قطع شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه باید هر ۶ ماه یک بار برای مدیران کلاس‌های مدیریتی برگزار کند و این نوآوری در مدیریت است و باید نوآوری و خلاقیت در دانشگاه وجود داشته باشد.

کد خبر 723764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.