نامزدهای انتخابات در مسیر رقابت خود حول محور اخلاق حرکت کنند

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه گفت: از همه کاندیداها انتظار می‌رود در مسیر رقابت خود در انتخابات، حول محور اخلاق حرکت کنند و اگر دیدند نمی‌توانند اخلاق را رعایت کنند، از ادامه راه کنار روند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محسن مفید امروز _ یکشنبه، هشتم بهمن_ در همایش پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که با حضور جمعی از کاندیداهای حوزه انتخابیه کرمانشاه در دادگستری استان برگزار شد، با تاکید بر اینکه در آستانه انتخابات کاندیداها باید اصول قانونی و اخلاقی را رعایت کنند، اظهار کرد: کاندیداها باید برای ورود به عرصه انتخابات، اخلاص داشته باشند؛ کاری که بدون اخلاص شروع شود و بدون رضایت خداوند و خدمت به خلق خدا باشد، بی‌سرانجام خواهد بود.

وی افزود: ما مسلمانان خداوند را ناظر بر اعمال و رفتار خود می‌دانیم، بنابراین کاندیداها هم باید عمل خود را خالص کرده و بدانند که عمل آن‌ها از دید پروردگار پنهان نمی‌ماند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمانشاه تصریح کرد: کسی که دنبال این است که خالصانه خادم دین خدا و خلق او باشد، طبیعی است که اخلاق را هم سرلوحه کار خود قرار می‌دهد و رسیدن به قدرت برای او معنا و مفهومی ندارد و اگر رقابتی هم می‌کند، آن را برای توفیق خدمت می‌خواهد.

مفید تاکید کرد: رسیدن به قدرت در تعالیم دینی مذموم شمرده شده، مگر اینکه قدرت وسیله و یا ابزاری برای خدمت به مردم باشد، لذا اگر کاندیدایی هدف از حضورش در عرصه انتخابات را رسیدن به قدرت نمی‌داند، هرگز بی اخلاقی هم نخواهد کرد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمانشاه گفت: اگر کاندیدایی در مسیر رقابت به سمت غیبت و تهمت زدن به دیگر کاندیداها رفت، باید بداند که مسیر را اشتباه رفته و بهتر است که از ادامه راه انصراف دهد و از انتخابات کناره‌گیری کند، چرا که قیامت و روز حساب و کتابی در پیش داریم و رسیدن به چنین جایگاهی ارزشش را نخواهد داشت که دنیای خود را به آن بفروشد.

وی تاکید کرد: از همه کاندیداها انتظار می‌رود که در مسیر رقابت خود در انتخابات، حول محور اخلاق حرکت کنند و اگر دیدند نمی‌توانند اخلاق را رعایت کنند، از ادامه راه کنار بکشند.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه با بیان اینکه کاندیداها باید بین جامعه امیدآفرینی کنند، گفت: امیدواریم کاندیداها ضمن رعایت نکات اخلاقی، به ایجاد شور و نشاط در جامعه کمک کرده و عرصه را برای برگزاری انتخاباتی سالم، رقابتی، با امنیت و مشارکت بالا فراهم کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: از همه کاندیداها انتظار می‌رود که ظرفیت‌های کشور و مجلس و وظایف مجلس را به درستی بشناسند و تا فرصت است نسبت به حقوق اساسی و قانون اساسی کشور و اختیارات مجلس در قانون شناخت پیدا کنند؛ همچنین لازم است کاندیداها ظرفیت‌های استان را هم بشناسند و دستاوردها و خدماتی که در طول چهل سال گذشته در استان انجام شده را ببیند و یک آسیب‌شناسی هم داشته باشند.

مفید با تاکید بر اینکه رقابت کاندیداها باید در قالب برنامه‌هایشان باشد، گفت: انتظار می‌رود کاندیداها به جای اینکه به هم بتازند که عین بی‌اخلاقی است، برنامه‌های خود را مطرح کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش مدیریت را از ویژگی‌های لازم برای هر کاندیدایی عنوان کرد و افزود: مهم‌ترین نکته برای یک نماینده مجلس داشتن مدیریت است و شروع این مدیریت هم از کنترل ستاد تبلیغاتی‌اش آغاز می‌شود، لذا اگر کاندیدایی نتواند ستاد انتخاباتی خود را کنترل کند، مدیریت ندارد و بهتر است از این عرصه کنار رود.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه برخی از رفتارهای کاندیداها و طرفدارانشان در ستادهای انتخاباتی جرم است، اعلام کرد: طبق قانون اگر هرکدام از اعضای ستاد انتخاباتی یک کاندیدا، چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی رفتاری خلاف قانون داشته باشد، علاوه بر اینکه خودش باید پاسخگوی جرمش باشد، شخص کاندیدا هم باید پاسخگوی همان جرم باشد.

کد خبر 723742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.