تحقق درآمدهای پایدار شهرداری قم نیازمند شفافیت اطلاعات است

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: تحقق درآمدهای پایدار شهرداری قم همچون مالیات بر ارزش‌ افزوده و عوارض آلایندگی نیازمند شفافیت اطلاعات از سوی دستگاه‌های متولی است.

محمد وحیدنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اهمیت تحقق درآمدهای پایدار شهرداری قم، اظهار کرد: امسال در زمینه تحقق درآمدهای مالیات بر ارزش‌افزوده شرایط مطلوبی نداشتیم.

وی افزود: موردی که قانون‌گذار در قانون درآمد پایدار به آن اشاره‌کرده و حق شهرداری این است که میزان وصول و توزیع کاملاً مشخص باشد، این گزارش‌ها باید به کمیسیون شورا و وزارت کشور ارسال شود.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم خاطرنشان کرد: در گذشته بعضی واحدهای تولیدی و خدماتی مالیات خود را در استان‌های دیگر پرداخت می‌کردند که با همت امور مالیاتی استان این پرونده‌ها به قم انتقال داده شد و منابع خوبی از این طریق جذب کردیم.

وحیدنیا اضافه کرد: در زمینه عوارض آلایندگی قرار بود مطابق دستورالعمل وزارت کشور واحدهای آلاینده شناسایی شوند که تأخیر در ابلاغ این دستورالعمل کار را با تأخیر مواجه کرد.

وی ادامه داد: اواخر سال گذشته معیارها و شرایط توسط وزارت کشور ابلاغ شد و محیط‌زیست بر اساس شاخص‌ها معیار را مشخص کرد تا سازمان مالیاتی حق‌وحقوق قانونی شهر و شهرداری را بگیرد.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم عنوان کرد: بر اساس اعلام اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قم، ۵۰ واحد آلاینده شناسایی و به اداره کل مالیاتی ارجاع شده است و اداره کل مالیاتی تکلیف دارد بر اساس قانون ابلاغیه، واحدها را شناسایی و مبلغ مربوطه را اخذ و به‌حساب شهرداری واریز کند.

کد خبر 723719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.