افزایش صددرصدی کشفیات کالاهای قاچاق در مرز باشماق مریوان

رئیس کل دادگستری استان کردستان از رشد ۱۰۰ درصدی کشفیات کالاهای قاچاق در مرز باشماق مریوان در دی ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی، اظهار کرد: در راستای مبارزه با قاچاق در سطح استان، حسب دستورات مقامات قضائی دادگستری شهرستان مریوان و با هماهنگی پلیس گمرک مرز باشماق، در دی سال جاری کالاهای قاچاق نظیر انواع سوخت، خودرو، مشروبات الکلی و مهمات جنگی به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد.

وی افزود: در این خصوص ۱۲۴ فقره پرونده قضائی و تعزیراتی تشکیل شده است و ۵۰ نفر از متهمان با صدور قرار تأمین متناسب، بازداشت و روانه زندان شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان برخورد و مبارزه جدی با مقوله قاچاق را سرلوحه اقدامات دستگاه قضائی استان برشمرد و تاکید کرد: از جمله عوامل افزایش کشفیات کالاهای قاچاق در ماه گذشته می‌توان به تشدید اقدامات کنترلی دقیق در مبادی ورودی و خروجی مرز باشماق، شناسایی شیوه و شگردهای قاچاقچیان سوخت، افزایش ساعات خدمات کارکنان گشت مبارزه با قاچاق شهرستان و اجرای گشت و عملیات مشترک فرماندهی مرزبانی و پاسگاه‌های انتظامی محدوده مرز باشماق مریوان اشاره کرد.

به گزارش ایمنا، استان کردستان ۲۲۷ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و مرز رسمی و بین‌المللی باشماق مریوان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌زود که در زمینه ترانزیت، صادرات و امور مسافری فعالیت می‌کند.

کد خبر 723693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.