ضرورت اعطای مشوق برای بازسازی منازل فرسوده در مناطق هدف بازآفرینی شهر ارومیه

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: شهرداری با اعطای مشوق‌های لازم و جذب اعتبارات لازم از دولت برای بازسازی منازل فرسوده در مناطق بازآفرینی شهری و حاشیه‌نشین شهر ارومیه اهتمام ویژه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام محمد خلیل‌پور امروز _یکشنبه هشتم بهمن_ در جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۳ شهرداری ارومیه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های همکاران اجرایی در عملیات‌های برف‌روبی بارش‌های رحمت الهی اخیر اظهار کرد: طی دیدار و نشست صمیمی که به همراه دبیر اول شورا در ایام تعطیل و روز پدر با همکاران مدیریت پسماند و آتش‌نشانی داشتیم، متأسفانه در این دیدار مشکلات و گلایه‌هایی توسط همکاران بیان شد که این مسائل به صورت خصوصی جهت حل و فصل به شهردار اعلام خواهد شد.

وی با انتقاد از قطعی آب شرب در یکی از ناحیه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه افزود: در بازدید و دیدار از ناحیه سازمان مدیریت پسماند واقع در خیابان نور شاهد قطعی آب شرب در ساختمان بودیم و با توجه به شرایط شغلی پرسنل پاکبان و نیاز مبرم آن‌ها برای آب جهت نظافت‌های شخصی خود و پیشگیری از بیماری‌های محتمل واگیردار برای پرسنل و خانواده آن‌ها شهرداری در اسرع وقت اقدامات لازم را جهت وصل انشعاب اقدام کند.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه با اشاره به عدم تعامل مجموعه مدیریت شهری با سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان گفت: به‌تازگی خبرهایی مبنی بر قطعی آب در برخی سرویس بهداشتی‌های سطح شهر در فضای مجازی پخش شده بود که مجموعه مدیریت شهری به قید فوریت در جهت رفع این مشکلات و تکرار چنین مواردی اهتمام ویژه داشته باشد.

خلیل‌پور با اشاره به کمبود تجهیزات و امکانات پرسنل آتش نشانی عنوان کرد: طبق شنیده‌ها لباس‌هایی که سال جاری به پرسنل آتش‌نشانی تحویل داده شده دست دوم بوده است که در صورت صحت موضوع جای تأسف دارد؛ تخصیص امکانات و تجهیزات از ضروریات است، چرا که حفظ جان و مال شهروندان از اولویت‌های کاری همکاران آتش‌نشانی است.

وی در بخشی از سخنان خود با ابراز تأسف از افزایش مزاحمت‌های تلفنی با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی اظهار کرد: با توجه به گزارش‌های رسیده، روزانه حدود ۸۰۰ تماس با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی انجام می‌شود که حدود ۱۰ درصد تماس‌ها منجر به عملیات می‌شود و سایر تماس‌ها مزاحمت تلفنی است و این امر موجب ایجاد مشکلات متعدد شده است و ایمنی شهروندان را تهدید می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه با اشاره به مزاحمت‌های تلفنی با سامانه ۱۲۵ که یکی از عوامل تأخیر امدادرسانی در زمان وقوع حوادث و سوانح است، بیان کرد: مجموعه مدیریت شهری با استفاده از ظرفیت‌های لازم از جمله صداوسیما، تولید تیزرها و انیمیشن‌ها و پخش در رسانه‌ها، فرهنگ‌سازی‌های لازم و خطرات و تبعات محتمل در این خصوص را انعکاس دهد.

خلیل‌پور در پایان با اشاره به ضرورت بازسازی منازل مسکونی واقع در طرح بازآفرینی و حاشیه شهر برای مهار بلاهای طبیعی و حفظ جان شهروندان خاطرنشان کرد: شهرداری با اعطای مشوق‌های لازم و جذب اعتبارات لازم از دولت برای بازسازی منازل فرسوده در مناطق هدف بازآفرینی شهری و حاشیه‌نشین شهر ارومیه اهتمام ویژه داشته باشد.

کد خبر 723628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد. IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    0 0
    بافت فرسوده قشر پاین مردم هستند. سردی گرمی زندکی مال ما ولی امکانات رفاه پول کار مال بالا شهری چرا خیابان‌های مطهری طالقانی وووو چندسال است مردم فراموش شده
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 0
    تو چه کاره ایی؟!؟