۱۵ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی مشمول رفع تداخلات اراضی است

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ۱۵ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی مشمول رفع تداخلات اراضی است گفت: تاکنون ۶۳ درصد اراضی رفع تداخل شده که برای ۴۵ درصد سند مالکیت زمین‌ها صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، رضا افلاطونی پیش از ظهر امروز _یکشنبه هشتم بهمن_ در نشست با خبرنگاران استان یزد که به مناسبت برگزاری جشن ملی اتمام تداخلات اراضی در استان یزد برگزار شد، اظهار کرد: در کشور ۱۸ میلیون هکتار اراضی کشاورزی داریم که ۱۵ میلیون هکتار از آن مشمول انجام طرح رفع تداخلات اراضی کشاورزی بوده است.

وی افزود: تاکنون ۶۳ درصد عرصه‌های اراضی کشاورزی مشمول رفع تداخل اراضی شدند که این عدد در استان یزد به ۱۰۰ درصد رسیده است و امروز جشن ملی برای آن برگزار می‌کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: صدور سند مالکیت در ۴۵ درصد از اراضی کشاورزی رفع تداخل شده اتفاق افتاده است که این عدد در استان یزد ۷۱ درصد بوده و یزد در این زمینه نیز پیشرو بوده است.

تصریح کرد: انجام رفع تداخلات و ثبت مالکیت اراضی کشاورزی پیشران توسعه بوده و خود مبنای توسعه‌های بعدی خواهد بود؛ بنابراین رفع تداخلات اراضی و صدور سندهای مالکیتی منجر به تأمین امنیت سرمایه‌گذاری، امنیت شغلی و امنیت غذایی خواهد شد.

افلاطونی خاطرنشان کرد: به منظور رصد تغییر کاربری‌های غیرمجاز در کشور، تاکنون ۲۹ استان کشور به سامانه رصد و پایش ماهواره‌ای اراضی کشاورزی مجهز شده است.

کد خبر 723616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.