تقدیم بودجه ۲۹ هزار میلیارد تومانی شهرداری تبریز به شورای شهر

لایحه برنامه و بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تبریز، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در جلسه علنی امروز شورا، تقدیم شورای اسلامی شهر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اذربایجان‌شرقی، یعقوب هوشیار صبح امروز _یکشنبه هشتم بهمن_ در صدوهفتادودومین جلسه شورای اسلامی شهر ضمن تبریک و گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تبریز ۲۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به افزایش ۴۷ درصدی بودجه ۱۴۰۳ نسبت به سال جاری افزود: هزینه‌های جاری در برنامه بودجه سال آینده با افزایش ۲۹ درصدی همراه بوده و تلاش داشته‌ایم هزینه‌های جاری به صورت انقباضی کاهش پیدا کند. در این بین اعتبار بودجه عمرانی سال ۱۴۰۳ نیز ۲۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تعیین شده است.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: در برنامه و بودجه سال آینده تلاش داشته‌ایم بخش عمده‌ای از بودجه به مناطق محروم و کم‌برخوردار اختصاص پیدا کند.

هوشیار از افزایش ۳۶ درصدی بودجه سازمان‌های شهرداری برای سال آینده خبر داد و اضافه کرد: منابع درآمدی مناطق مشخص بوده و بودجه مناطق بر اساس پیشنهاد شهرداران مناطق صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش بودجه مبتنی بر واقعیت‌ها صورت گرفته است، تصریح کرد: در بودجه سال ۱۴۰۳ ۴۰۰ میلیارد تومان وام برای حمل‌ونقل ریلی و ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی در نظر گرفته شده است.

شهردار تبریز از کاهش چشمگیر هزینه‌های جاری شهرداری مرکز برای نخستین بار خبر داد و تاکید کرد: بودجه جاری مناطق و سازمان‌ها ۲۹ درصد افزایش دارد، همچنین در حوزه عمرانی در مجموع شاهد افزایش ۵۴ درصدی خواهیم بود.

هوشیار از تعریف ۹۳۰ پروژه مختلف برای سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: تلاش داریم با پیش‌بینی‌های انجام شده و با توجه به تحقق ۸۵ درصدی بودجه در ۹ ماه سال جاری و با همکاری و مشارکت شهروندان توسعه شهر را شتاب بخشیم.

وی با اشاره به جزئیات بودجه سال ۱۴۰۳، افزود: افزایش ۵۳ درصدی در تملک‌ها، افزایش بودجه ۱۱۲ درصدی بودجه زیباسازی، انجام خدمات محله‌ای با تاکید بر ناحیه محوری ۱۷۴ درصد، توجه ویژه به دیون عمرانی با ۱۴۲ درصد، زیرسازی و آسفالت اساسی ۱۰۰ درصد، خرید تجهیزات زباله ۱۷۸ درصد، خرید تجهیزات آتش‌نشانی ۱۷۰ درصد و تجهیزات ورزشی ۳۴۰ درصد در بودجه سال ۱۴۰۳ نسبت به سال جاری افزایش یافته است.

شهردار تبریز اضافه کرد: هر اتفاقی در عمران و آبادی تبریز با هماهنگی شورای اسلامی شهر انجام می‌شود.

کد خبر 723613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.