برقراری بیش از ۸۵۳ هزار تماس با ۱۱۵ و انجام بیش از ۲۶۰ هزار عملیات امدادرسانی

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان از انجام بیش از ۲۶۰ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان از ابتدای سال خبر داد.

محسن زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طی ۱۰ ماه سال ۱۴۰۲، کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان به ۲۶۰ هزار و ۵۳۴ مأموریت امدادرسانی اعزام شدند که از مجموع آن‌ها ۱۸۶ هزار و ۱۸۴ مورد مربوط به حوادث غیرتصادفی و ۷۴ هزار و ۳۵۰ مورد مربوط به حوادث رانندگی بوده است.

وی افزود: در این مدت از مجموع مأموریت‌های اورژانس در حوادث رانندگی منجر به جرح در سطح استان ۴۹ هزار و ۷۷۳ مورد در مناطق شهری و ۲۴ هزار و ۵۷۷ مورد در نقاط جاده‌ای استان رخ داده است.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان با اشاره به ارائه خدمات اورژانس هوایی در سطح استان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا پایان دی بالگرد امدادی اورژانس ۴۹ بار به مأموریت اعزام شد و ۶۹ بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی استان اصفهان منتقل کرد.

زمانی با اشاره به اینکه تماس با شماره ۱۱۵ از تمام شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به اتاق فرمان مرکز استان متصل می‌شود، تصریح کرد: در ۱۰ ماه گذشته کارشناسان اتاق فرمان اورژانس به ۸۵۳ هزار و ۷۲۹ تماس امدادخواهی با ۱۱۵ استان پاسخ دادند و ضمن گرفتن شرح حال لازم و اولویت‌بندی تماس‌ها (تریاژ)، خدمات اورژانس را به صورت تلفنی به امدادخواهان ارائه دادند.

وی گفت: واحد اورژانس موتوری استان در این مدت به ۴ هزار مأموریت اعزام شد و اورژانس پیش‌بیمارستانی استان در این مدت به ۳۶۸ مصدوم دچار گازگرفتگی با مونواکسید کربن امدادرسانی کرده است.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان خاطرنشان کرد: فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از ۱۶۱ پایگاه امدادی شامل ۸۱ پایگاه شهری، ۷۹ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار دستگاه موتورلانس و یک اتاق فرمان برخوردار است.

کد خبر 723602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.