رشد ۶۵ درصدی ورود کشتی‌های تجاری به بنادر نوشهر و فریدونکنار

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران از رشد ۶۵ درصدی ورود کشتی های تجاری به بنادر نوشهر و فریدونکنار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، سعید کیا کجوری صبح امروز _یکشنبه هشتم بهمن_ با اشاره به عملکرد رو به رشد بنادر نوشهر و فریدون‌کنار در سال‌جاری اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع کالا در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد.

وی با بیان اینکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۷۸ درصدی برخوردار بوده است، افزود: در این مدت میزان صادرات کالا از بنادر تابعه اداره کل بیش از ۸۷ هزار و ۲۴۲ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۹۳ درصدی داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: در بخش ورود کشتی‌های تجاری به بنادر نوشهر و فریدون‌کنار نیز عملکرد اداره کل در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه قبلی ۶۵ درصد رشد داشته است.

کیا کجوری با اشاره به اینکه در سال‌جاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر ۶۵ درصد نسبت به سال قبل رشد در بخش تخلیه و بارگیری کالا داشته است، عنوان کرد: همچنین عملکرد بندر فریدون‌کنار از آغاز سال‌جاری تاکنون در بخش تخلیه و بارگیری کالا نسبت به مدت مشابه قبلی ۱۳۲ درصد رشد داشته و در بخش صادرات نیز از رشد ۱۰۰ درصدی برخوردار بوده است.

وی یادآور شد: امسال محصولات کشاورزی، مواد معدنی، مواد غذایی و لوازم خانگی از مهم‌ترین کالاهای صادراتی به کشورهای همسایه و غلات، کاغذ و مقوا، چوب و تخته از عمده‌ترین کالاهای وارداتی به این بنادر بوده است.

کد خبر 723578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.