شهرداری‌های استان توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر را در دستور کار قرار دهند

رئیس شورای اسلامی بوشهر با تاکید بر ضرورت حمایت دولت از احیای بافت‌های فرسوده و تاریخی گفت: استفاده از پنل‌های خورشیدی و توجه به هوشمندسازی شهرها در دستور کار قرار گیرد.

وحید نیک‌روش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در بوشهر با تاکید بر ضرورت حمایت دولت از احیای بافت‌های فرسوده و تاریخی اظهار کرد: استفاده از پنل‌های خورشیدی و توجه به هوشمندسازی شهرها در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه تعدادی از ساختمان‌های شهر مشهد از پنل‌های خورشیدی برای تأمین انرژی استفاده کردند شهرداری‌های استان نیز می‌توانند از زمین‌هایی که در اختیار دارند برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و پنل‌های خورشیدی استفاده کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر ادامه داد: در راستای احیای بافت‌های فرسوده و تاریخی موافقت شده است تا سرمایه‌گذاری مشارکتی سه‌جانبه میان شهرداری، راه و شهرسازی و اهالی محلات به عنوان سهام‌دار انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: با تجدید نظر شورای عالی شهرسازی، تداخل بافت فرسوده با بافت تاریخی و افزایش حریم بافت‌های تاریخی طبق ماده ۹ و تبصره ۲ ماده ۵ تصویب‌نامه هیئت وزیران انجام خواهد شد.

نیک‌روش تصریح کرد: ایجاد نهضت مسکن ملی در بافت‌های فرسوده در استان‌هایی که ظرفیت دارند به‌منظور احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده با مشارکت راه و شهرسازی، شهرداری و نظام مهندسی به طور هم‌زمان انجام می‌شود، بنابراین مقرر شده است این مصوبات به صحن اجلاس ارائه شود.

وی با تاکید بر تشکیل کمیته شهر هوشمند یا شهر الکترونیک به میزبانی شهرهای پیشتاز تاکید کرد: اصناف برای ارائه خدمات هوشمند به مردم مکلف شدند با توجه به ظرفیت پارک‌های علم و فناوری در زمینه هوشمندسازی اقدام کنند، البته در این راستا تفاهم‌نامه‌ای صورت گرفته تا هوشمندسازی یک محله در هر شهر به صورت آزمایشی انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: مقرر شده است در برنامه هفتم توسعه نسبت به شناسایی و انتقال تصدی‌های قابل واگذاری به شهرداری با رویکرد مدیریت یکپارچه شهری اقدام شود.

نیک‌روش افزود: در این زمینه پیشنهاد می‌شود پلیس راهور، ادارات آبفا و برق با رویکرد برنامه‌ریزی، تصمیم‌سازی و اقدام هماهنگ و به موقع، به مدیریت شهری الحاق شود.

کد خبر 723555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.