اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گیلان

فرمانده انتظامی استان گیلان از اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز به مدت سه روز در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، سردار عزیزاله ملکی اظهار کرد: پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور و تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش بیکاری می‌شود.

وی افزود: طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شناسایی و دستگیری قاچاقچیان به مدت سه روز توسط پلیس امنیت اقتصادی در سطح استان گیلان اجرا شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: در این راستا با انجام تحقیقات و اقدامات فنی، سه دستگاه موتورسیکلت ۲۵۰ سی‌سی، ۲۸ تن و ۶۹۰ کیلوگرم چوب، شش هزار و ۴۰۹ عدد تجهیزات پزشکی، یک هزار و ۷۴۰ پاکت توتون، پنج هزار و ۶۰۰ نخ سیگار، هزار و ۵۷۰ قوطی نوشابه انرژی‌زا، ۱۸ هزار و ۷۳۸ عدد مواد محترقه، ۸۵۷ عدد لوازم آرایشی و بهداشتی، یک هزار و ۵۲۰ عدد لوازم جانبی موبایل، هفت تن و ۲۰۰ کیلوگرم آرد، ۹۷۵ کیلوگرم فرآورده‌های گوشتی، ۷۱۸ ثوب پوشاک، ۱۹۳ قلم لوازم آشپزخانه، ۷۸۶ عدد اسباب بازی، ۱۸۰ حلقه لاستیک، ۳۵۶ کیلوگرم ملزومات مرتبط با حیوانات، ۱۸ کیلوگرم پودر بدن‌سازی، ۳۸ تن شن و ماسه، چهار هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت، ۱۲۳ قلم ابزار آلات، ۳۰۰ کیلوگرم ماهی خاویار، ۶۵ عدد لوازم صوتی و تصویری، ۱۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال و پنج دستگاه فلزیاب قاچاق کشف شد.

ملکی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را ۷۶ میلیارد و ۸۱۳ میلیون ریال برآورد کردند، تصریح کرد: کالاهای قاچاق به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی داده شد و در این رابطه ۸۵ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز و برخورد با جرایم اقتصادی با قدرت و به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

کد خبر 723481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.