جشنواره هنرهای تجسمی فجر در کرمانشاه افتتاح شد

شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، با رویکرد هنر نوآور، خلاق، وحدت‌بخش و امیدآفرین امروز در ۱۰ رشته هنری در کرمانشاه آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، با رویکرد هنر نوآور، خلاق، وحدت‌بخش و امیدآفرین امروز _شنبه، هفتم بهمن_ با حضور علی شعبانی معاون استاندار کرمانشاه، پوریا جلالی سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و جمعی از دوستداران این هنر در کرمانشاه کار خود را آغاز کرد.

این جشنواره در دو بخش رقابتی و غیررقابتی و در ۱۰ رشته هنری، شامل طراحی و نقاشی، طراحی گرافیک (پوستر)، تصویرسازی، عکاسی، خوشنویسی (نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث، نقاشی خط)، نگارگری (نقاشی ایرانی، گل و مرغ، تذهیب، تشعیر)، کاریکاتور (موضوعی و چهره)، مجسمه‌سازی، سرامیک و آبگینه هنری و رسانه‌های هنری جدی در نگارخانه میرزا رضا کلهر مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی تا پانزدهم بهمن در حال برگزاری است.

سامان آریان‌پور، دبیر جشنواره هنرهای تجسمی فجر کرمانشاه در حاشیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جشنواره هنرهای تجسمی فجر استان کرمانشاه همزمان با سرتاسر کشور در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه این دوره از جشنواره متفاوت‌تر از دوره‌های قبلی برگزار شده، ادامه داد: در این دوره توجه ویژه‌ای به بخش شهرستان‌ها شده که در سه شهرستان جوانرود، سرپل ذهاب و سنقر و کلیایی برگزار شد.

دبیر جشنواره هنرهای تجسمی فجر کرمانشاه تصریح کرد: ۳۰ اثر از هنرمندان شهرستان روز دوشنبه در نگارخانه شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ارائه آثار ۱۰ هنرمند برجسته حوزه تجسمی استان در شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، خاطرنشان کرد: در کنار این جشنواره یک نمایشگاه برای هنرمندان زیر ۲۵ سال با ۲۱ آثار فاخر از ۲۱ هنرمند برپا شده است.

کد خبر 723450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.