تبدیل انرژی تلف‌شده به گرمایش پایدار در بریتانیا

بریتانیا از اختصاص ۸۰.۶ میلیون پوند اضافی به شبکه‌های گرمایش در لندن، جنوب غرب و شمال کشور از محل بودجه شبکه گرمایش سبز برای مهار انرژی گرمای تلف‌شده از بخش‌های صنعت و فاضلاب و اجرای پمپ حرارتی کم‌کربن خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، صندوق شبکه گرمایش سبز بریتانیا ۸۰.۶ میلیون پوند بودجه اضافی در اختیار شبکه‌های گرمایش در لندن، جنوب غرب و شمال کشور قرار داده است. این بودجه توسط مدیریت سرمایه‌گذاری شبکه حرارتی کشور به نمایندگی از دولت بریتانیا ارائه می‌شود و حامی پروژه‌هایی است که انرژی گرمایی تلف‌شده حاصل از صنایع و عملیات فاضلاب را مهار می‌کنند. بودجه اختصاص‌یافته همچنین پمپ‌های حرارتی گرمایش کم‌کربن را برای ساختمان‌های سراسر لندن فراهم می‌آورد.

پروژه‌های کربن‌زدایی بریتانیا

انرژی تلف‌شده فراوانی در فرآیندهای مختلف صنعتی و حتی روزانه تولید می‌شود. برای مثال یکی از محصولات جانبی فرآیندهای تولید و دفع زباله‌های انسانی، گرمای زباله است که می‌تواند برای تولید گرمایش کم‌هزینه و کم‌کربن مورد استفاده قرار گیرد.

بریتانیا در این راستا پروژه‌هایی را با هدف استفاده از گرمای تلف‌شده حاصل از فاضلاب و فرآیندهای صنعتی معرفی کرده است که از فناوری پمپ حرارتی برای کربن‌زدایی توسعه‌های موجود، خانه‌های جدید و یکی از قطب‌های جدید لندن استفاده می‌کنند.

تبدیل انرژی تلف‌شده به گرمایش پایدار در بریتانیا

پروژه‌های لندن

بودجه اختصاص‌یافته به پروژه‌های لندن به‌منظور توزیع گرمای کم‌کربن در ساختمان‌های سراسر شهر، از نصب بزرگ‌ترین پمپ حرارتی منبع آب با دمای بالا پشتیبانی می‌کند که پتانسیل فراهم آوردن گرمایش پایدار و مقرون‌به‌صرفه را برای خانه‌ها و محل‌های کار دارد. استفاده از گرمای اضافی از کارخانه‌های فاضلاب محلی یکی دیگر از مدل‌های شبکه حرارتی نمونه است که از زیرساخت‌های موجود برای ارائه گرمایش کم‌کربن به مناطق محلی استفاده می‌کند.

شبکه حرارتی منطقه شرق هال

بیش از ۲۲ میلیون پوند از این بودجه به تجاری‌سازی و ساخت شبکه حرارتی منطقه شرقی هال اختصاص یافته است. شبکه حرارتی کم‌کربن این منطقه استفاده نوآورانه دیگری از گرمای تلف‌شده صنعت را برای ۱۴ ساختمان شورا در بخش‌های عمومی و ترکیبی از مشتریان صنعتی فراهم و به کربن‌زدایی یکی از نقاط صنعتی بریتانیا کمک می‌کند.

هال همچنین امیدوار است به‌عنوان بخشی از این شبکه با ایمن‌سازی انرژی خورشیدی سبز به برق‌رسانی به شبکه کمک کند و در عین حال انرژی موردنیاز برای سایر بخش‌ها را تأمین کند.

تبدیل انرژی تلف‌شده به گرمایش پایدار در بریتانیا

شبکه انرژی اکستر

اکستر قرار است از ۴۲.۵ میلیون پوند بودجه بهره‌مند شود که برای پروژه شبکه حرارت منطقه‌ای با کربن کم تا صفر در جنوب غربی اعطا شده است. این شبکه حرارتی بزرگ‌ترین پمپ حرارتی منبع آب با دمای بالا در بریتانیا را در خود جای داده و به‌طور بالقوه از گرمای تلف‌شده از سایر منابع محلی منطقه اکستر نیز استفاده خواهد کرد. این دستگاه کنار حداقل ۵۰۰ متر مکعب انبارهای حرارتی نصب خواهد شد تا کارایی و انعطاف بیشتری را ارائه دهد. ساختمان‌هایی که به شبکه متصل می‌شوند کاهش اولیه ۶۵ تا ۷۵ درصدی انتشار کربن را در مقایسه با گرمایش گاز شاهد خواهند بود و انتشار کربن را تا ۱۳ هزار تن در سال کاهش می‌دهند.

تبدیل انرژی تلف‌شده به گرمایش پایدار در بریتانیا

شبکه گرمایش منطقه‌ای بولتون

شورای شهر بولتون ۱۱ میلیون پوند برای تجاری‌سازی و ساخت شبکه گرمایش کم‌کربن دریافت کرده است تا از یک پمپ حرارتی برای استخراج گرمای تلف‌شده از فاضلاب ترکیبی استفاده کند که از مرکز شهر بولتون می‌گذرد. این پروژه نوآورانه گرمای تلف‌شده از پیش گرم شده از ماشین لباسشویی، دوش، حمام و آشپزخانه را برای جمع‌آوری و توزیع به ساختمان‌ها جذب می‌کند. در نتیجه انتظار می‌رود که شبکه گرمایش ۱۲۳ هزار تن در انتشار کربن در طول ۴۰ سال صرفه‌جویی کند که معادل حذف ۱۵ هزار خودرو از جاده‌ها و کاهش ۷۵ درصدی آلاینده‌ها است. این پروژه با ظرفیت اضافی از یک پمپ حرارتی منبع هوا تکمیل می‌شود که امکان گسترش بیشتر گرمایش کم‌کربن را در سراسر بولتون فراهم می‌کند. این شبکه حرارتی همچنین به ساختمان‌های مسکونی جدید متصل می‌شود و خانه‌های کارآمد و پایدار برای ساکنان جدید ایجاد می‌کند.

تبدیل انرژی تلف‌شده به گرمایش پایدار در بریتانیا

کد خبر 723380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.