بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۳۵ پروژه برق کردستان در ایام دهه فجر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر، سال جاری ۳۴ پروژه با اعتبار ۶۶۰ میلیارد ریال در سطح استان کلنگ‌زنی می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان، هیوا لهونیان اظهار کرد: ایجاد روشنایی به وسعت همه ایران، ارمغان بزرگ انقلاب اسلامی برای مردم است و توسعه صنعت برق در ۴۵ سالگی انقلاب تا جایی پیش رفته که ایران را به یکی از کشورهای توانمند در حوزه صنعت برق تبدیل کرده است.

وی افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون هم‌راستا با سایر شرکت‌های موفق، در حوزه‌های گوناگون همچون توسعه شبکه، بازمهندسی و اصلاح و بهسازی کامل تجهیزات شبکه، بهره‌گیری از زیرساخت‌های نرم افزاری در راستای ارتقا کیفیت خدمات دهی، هوشمندسازی شبکه از طریق بهره‌گیری از تجهیزات نوین در سطح شبکه عملکرد موفقی را در تأمین برق مطمئن و پایدار برای مشترکان داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اضافه کرد: طی چند سال اخیر اقدامات مطلوبی در زمینه توسعه و بهسازی شبکه توزیع برق استان صورت گرفته که از مهمترین آنها می‌توان به تبدیل ۱۰۰ درصدی شبکه سیم مسی استان به کابل خودنگهدار، اجرای کامل طرح بهارستان در ۷۰۶ روستا تا پایان دی ماه سال جاری با هدف اصلاح کامل تجهیزات شبکه و همچنین برق رسانی کامل به تمام روستاهای استان و هوشمندسازی تجهیزات و شبکه اشاره کرد.

لهونیان به پروژه‌های این شرکت به مناسبت دهه مبارک فجر اشاره کرد و گفت: امسال ۳۵ پروژه در سطح استان کردستان با اعتباری بالغ بر ۶۶۰ میلیارد ریال در دهه مبارک فجر افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد، ۳۲ پروژه افتتاح و سه پروژه نیز کلنگ زنی می‌شود، ادامه داد: بیشترین سهم این پروژه‌ها مربوط به استانداردسازی و رفع ضعف ولتاژ شبکه شهری و روستایی و همچنین توسعه شبکه است که در طی چند سال اخیر به جهت توسعه در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، خانگی و تجاری بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان تصریح کرد: در مجموع پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی این شرکت در دهه مبارک فجر امسال در حوزه‌های برق‌رسانی به پروژه‌های شاخص ملی و استانی، رفع ضعف ولتاژ مناطق مختلف شهری و روستایی، احداث فیدرهای جدید در سطح استان با هدف ایجاد قدرت مانور و تقویت شبکه، اصلاح و بهسازی تجهیزات شبکه برق روستایی در قالب طرح بهارستان، تأمین برق متقاضیان جدید، تأمین برق پمپاژهای آب شرب روستایی، احداث شبکه روشنایی معابر، احداث خطوط نفوذی برای برق‌دار کردن چاه‌های آب کشاورزی مزارع و باغات و برق‌رسانی به پاسگاه مرز است.

لهونیان با اشاره به اینکه افتتاح پروژه‌های بخش کشاورزی، صنعتی و تجاری با اشتغالزایی هموطنان نیز در سراسر استان همراه است، اظهار کرد: با بهره‌برداری این طرح‌ها در سطح استان زمینه بکارگیری و اشتغال بیش از ۵۰ نفر از هموطنان نیز فراهم خواهد شد.

کد خبر 723372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.