گام‌های نهایی جمهوری چک در دیجیتالی‌سازی کشور

جمهوری چک در آخرین اقدام دیجیتال‌سازی سامانه‌های کشور، اسناد شناسه‌دار دیجیتال را معرفی کرده است که با استفاده از آن شهروندان می‌توانند حتی هویت خود را با نشان دادن تلفن همراه نشان دهند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مقامات چک سامانه‌ای موسوم به برنامه اسناد شناسایی دیجیتال این کشور eDoklady را راه‌اندازی کردند که اکنون به شهروندان اجازه می‌دهد هویت خود را از طریق تلفن‌های هوشمند خود اثبات کنند.

این برنامه در حال حاضر جایگزین کارت‌های شناسایی پلاستیکی نخواهد شد، اما یک گام قطعی از اقداماتی است که در آینده به وقوع خواهد پیوست، زیرا هویت دیجیتال اروپایی قرار است در سراسر اتحادیه اروپا منتشر شود.

بر اساس گزارش‌ها، شناسه الکترونیکی چک از همان ابتدا مورد استقبال قرار گرفت و در چهار روز اول پس از انتشار این برنامه، بیش از ۱۳۰ هزار نفر آن را دانلود کردند. در واقع، آن‌قدر علاقه اولیه برای این برنامه وجود داشت که آژانس دیجیتال و اطلاعات این کشور، مجبور شد به‌طور مداوم زیرساخت برنامه را از حیث زیرساخت‌، حافظه و سرور بهینه کند تا خراب نشود.

گام‌های نهایی جمهوری چک در دیجیتالی‌سازی کشور

موبایل نقش کیف پول و پوشه اطلاعاتی دارد

eDoklady به معنای اسناد الکترونیکی است، زیرا نقش پوشه‌ای را ایفا می‌کند که نه‌تنها شامل اطلاعات هویتی فرد، بلکه در نهایت تمام اسناد مهم مربوط به زندگی یک شهروند مدرن است.

این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌طور انتخابی اطلاعات را به اشتراک بگذارند؛ برای مثال، اگر کاربر نیاز به تأیید سن خود داشته باشد، می‌تواند بدون نشان دادن اطلاعات اضافی مانند نام و نشانی، این کار را انجام دهد.

مؤسسات دولتی چک، مانند وزارتخانه‌ها، اکنون تأییدیه‌ها را از طریق شناسه تلفن همراه می‌پذیرند و از آوریل، پلیس نیز همین رویه را در پیش خواهد گرفت. اواخر سال، مقامات مالی و خدمات شهری نیز تأیید اعتبار شهروندی را از طریق تلفن‌های هوشمند خواهند پذیرفت. برای دسترسی به برنامه، احراز هویت بیومتریک در دستگاه تلفن همراه کاربر مورد نیاز است.

گام‌های نهایی جمهوری چک در دیجیتالی‌سازی کشور

کد خبر 723339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • saeid IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    0 0
    باسلام واحترام، کارهای زیادی درجهان بصورت موبایلی شده لطفا کارشناسان بزرگوار این کار را هم اجرایی بفرمایید ، موبایلی درست کنید که با روشنایی روز و همزمان با نور لامپ کار کند تا نیازی به شارژ برق نداشته باشد. بهروزی برای جهانیان آرزوی همگان است *