جرقه‌های جنگ داخلی در آمریکا / تگزاس خواستار جدایی شد

اختلافات بین دولت «جو بایدن» با ایالت تگزاس در پی صدور حکمی از ایالت تگزاس به نفع دولت بایدن بالا گرفته و به هشدارهایی درباره جنگ داخلی منجر شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اختلافات بین دولت «جو بایدن» با ایالت تگزاس در پی صدور حکمی از ایالت تگزاس به نفع دولت بایدن بالا گرفته است.

دیوان عالی آمریکا چند روز پیش از این در پرونده اختلافات میان دولت فدرال آمریکا و ایالت تگزاس بر سر برداشتن موانع مرزی بین تگزاس و مکزیک جانب دولت را گرفته بود.

دولت بایدن خواستار برداشتن این موانع است اما «گرگ ابوت»، فرماندار تگزاس می‌گوید این موانع برای جلوگیری از ورود مهاجران قانونی احداث شده‌اند. او به تصمیم دیوان عالی توجهی نکرده است.

در این میان، برخی از طرفداران ایالت تگزاس با راه‌اندازی هشتگ «تگزیت» خواستار خروج وسیع‌ترین ایالت آمریکا از ایالات متحده شده‌اند و برخی تحلیلگران نیز درباره وقوع جنگ داخلی هشدار می‌دهند.

تصمیم دادگاه عالی خشم بسیاری از مردم تگزاس را برانگیخته است که از اقدامات فرماندار جمهوری‌خواه «گرِگ ابوت» برای مبارزه با مهاجرت غیرقانونی در این ایالت حمایت می‌کنند.

از روز دوشنبه صدها پست در شبکه اجتماعی ایکس، (توییتر سابق)، با هشتگ «Texit» منتشر شده است که به جدایی تگزاس از ایالات متحده اشاره دارد.

شماری از نماینده‌های دموکرات در کنگره آمریکا از دولت بایدن خواسته‌اند کنترل گارد ملی ایالت تگزاس را در اختیار گرفته و پس از آن موانع احداث‌شده در مرز جنوبی را بردارد.

به عنوان نمونه، جواکئین کاسترو، قانون‌گذار دموکرات کنگره در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «فرماندار گرگ آبوت از گارد ملی تگزاس برای قانون‌شکنی و ایجاد هرج و مرج در مرز استفاده می‌کند. اگر او در حال نقض کردن حکم دیروز دیوان عالی است رئیس‌جمهور باید همین الان گارد ملی تگزاس را تحت کنترل دولت فدرال درآورد.»

روز گذشته نیز گارد ایالتی تگزاس مرزبانان آمریکایی را اخراج و مرز خود با مکزیک را بست و ۲۵ فرماندار جمهوری‌خواه نیز طوماری را برای حمایت از تگزاس امضا کردند.

منبع: تسنیم

کد خبر 723335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.