برای تغییر چهره سیستان و بلوچستان باید از نخبگان و سرمایه‌های اجتماعی کمک بگیریم

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای تغییر چهره استان باید همه به هم کمک کنیم، در این زمینه باید از سرمایه‌های اجتماعی و نخبگان کمک گرفت، چرا که هر کدام از جوانان یک افسر جنگ نرم هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، رضا شریفی در جمع معتکفان زاهدانی اظهار کرد: ایام رجبیه آماده شدن تزکیه نفس برای ورود به ماه شعبان و رمضان است.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان با وسعت و مرزهای گسترده‌ای که دارد، پهناورترین استان کشور به‌شمار می‌رود، افزود: زاهدان شهری دانشجوپذیر با بیش از ۸۰ هزار نفر دانشجو و ۲۵۰۰ هیئت علمی است که به لحاظ ظرفیت‌ها و نخبه‌گرایی حرف‌ها برای گفتن دارد.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان دارای نیروی انسانی نخبه و جوان است، افزود: باید به کمک این ظرفیت بی‌نظیر عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم، البته برخی از نخبگان اجتماعی و نیروهای انسانی کم‌کاری‌هایی داشته‌اند که البته به دنبال جبران آن هستیم.

وی ادامه داد: دهه ۸۰ در سیستان و بلوچستان درگیر ناامنی شدیم که منجر به عقب‌ماندگی در اجرای مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب شد، اکنون نیز که این استان خیز توسعه برداشته است، ناآرامی‌هایی داریم، اما با این تفاوت که دیگر در دام و توطئه دشمنان نخواهیم افتاد.

شریفی بیان کرد: امروز به اندازه ۱۰ سال در حوزه‌های زیرساختی از استان‌های هم‌جوار عقب هستیم، اما در حال حاضر سیستان و بلوچستان اولویت توسعه کشور قرار گرفته است و به دنبال رفع عقب‌ماندگی‌ها هستیم.

وی گفت: اگر از مسیر عدالت و توسعه متوازن خارج شویم، ضرر می‌کنیم بلکه باید یکپارچه و یک دست پیش برویم، مسائل سیستان و بلوچستان را اولویت‌بندی و به مسئولیتی که به ما داده شده است، به دقت عمل کنیم و مطالبه‌گری و فرهنگ مطالبه‌گری را تقویت کنیم و استان را با هم بسازیم.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اسرائیل به شدت روی این استان کار می‌کند، افزود: دشمن به دنبال کاشتن بذر کینه و نفاق، مسائل و تفرقه‌های قومی و مذهبی به‌ویژه در بین جوانان است تا با جنگ ترکیبی و شناختی فاصله و شکاف بین طبقات اجتماعی رخ دهد و اعتماد، امید و رضایتمندی مردم را هدف قرار داده است تا خدماتی که انجام شده، دیده نشود.

وی بیان کرد: اعتماد، امید و رضایتمندی سه متغیر در سیستان و بلوچستان است که طبق آخرین نظرسنجی‌ها رشد مطلوبی داشته است، البته در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هر میزان کار در تمام عرصه‌ها انجام شود، اگر پیوست رسانه‌ای و اجتماعی نداشته باشد در ذهن مردم جای نمی‌گیرد.

شریفی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در مسیر توسعه قرار گرفته و با اقداماتی که در حال انجام است به‌زودی چهره استان تغییر خواهد کرد.

وی ادامه داد: چهار رکن انتخابات طبق نظر رهبر معظم انقلاب یعنی رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت را با تمام وجود در حال پیگیری هستیم، از گروه و طایفه خاصی حمایت نمی‌کنیم، بلکه حمایت ما تنها در راستای سلامت و امنیت در انتخابات است.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: این استان در حال توسعه و صنعتی شدن است و این اقدام با همت مسئولان، مدیران و فرمانداران محقق شده و نتیجه یک کار تیمی است که با همه فراز و نشیب‌ها در حال توسعه در تمام عرصه‌ها هستیم و معدل رو به رشدی داریم، چرا که تغییرات را مردم احساس کرده‌اند و رضایتمندی و امیدبخشی در لایه‌های مختلف مشاهده می‌شود.

وی گفت: مردم سیستان و بلوچستان به دولت سیزدهم و تیم کاری استان اعتماد کردند، در این زمینه یکی از اولویت‌های ما رشد نخبگان است تا در سطح کلان کشور و در جایگاه‌های بالا و تصمیم‌گیر به‌کارگیری شوند، لازمه این اقدام بالا بردن قدرت تحمل و همکاری برای رشد است و باید از حسادت‌های قومی پرهیز شود.

شریفی با تاکید بر اینکه قطار توسعه در سیستان و بلوچستان باید به سرعت به سمت و سوی صنعتی شدن و پیشرفت حرکت کند، تصریح کرد: نباید فرصت‌ها را از دست داد، بلکه برای تغییر چهره استان باید همه با هم کمک کنیم، در این زمینه باید از سرمایه‌های اجتماعی و نخبگان کمک گرفت، چرا که هر کدام از جوانان یک افسر جنگ نرم هستند.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان در حال حاضر مرکز برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، علمی و هنری شده است و این نشان از ارتقای فرهنگ در این استان دارد، اگرچه در حوزه کنشگری اجتماعی برخی بزرگان، ریش‌سفیدان، نخبگان و نمایندگان مجلس سهم بیشتری دارند که باید به آن عمل کنند.

کد خبر 723320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.