اعتکاف، فرصت مناسبی برای نزدیکی به خدا است

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از برکات برپایی اعتکاف نزدیک شدن انسان به خدا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله سیدنصیر حسینی امروز _شنبه، هفتم بهمن_ در جمع دانش‌آموزان معتکف در یاسوج اظهار کرد: دوران نوجوانی و جوانی بهترین فرصت زندگی برای خودسازی انسان است.

وی افزود: ایام اعتکاف در ماه رجب فرصت بسیار خوبی بوده که نصیب معتکفان شده است و یکی از ثمرات اعتکاف این است که انسان به خدا نزدیک‌تر می‌شود.‌

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آثار معنوی و ارزشمند اعتکاف باید در زندگی انسان معتکف نمایان باشد و باید تلاش کنید این آثار معنوی را پس از این ایام نیز در خود حفظ کنید.

حسنعلی عزت‌خواه، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این آئین با تبریک ولادت حضرت امام علی (ع) گفت: اگر معنویات و ایمان دانش‌آموزان تقویت شود، خود به خود کیفیت فعالیت‌های آموزشی ارتقا پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت نوجوانی و جوانی در جهت ساخت آینده‌ای روشن تصریح کرد: دانش‌آموزان مدیران و آینده‌سازان کشور هستند که توسعه و پیشرفت کشور در آینده توسط آنان رقم خواهد خورد.

عزت‌خواه یکی از برکات جمهوری اسلامی ایران را برپایی مراسم معنوی اعتکاف دانست و افزود: آئین معنوی اعتکاف به عنوان یک فریضه معنوی نقش مهمی در تربیت دینی و اخلاقی دارد.

وی استقبال دانش‌آموزان از آئین معنوی اعتکاف سال جاری را بسیار چشمگیر دانست و گفت: غیبت دانش‌آموزان معتکف استان در روز شنبه، هفتم بهمن غیبت موجه محسوب می‌شود.

حجت دبیقی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: ۳۴۵۰ دانش‌آموز در مراسم اعتکاف سال جاری شرکت کرده‌اند که نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه اعتکاف اثرات تربیتی زیادی در بحث فردی و اجتماعی دارد، افزود: سال جاری نیز طبق سال‌های گذشته استقبال خوبی از این برنامه توسط دانش‌آموزان به عمل آمده است.

دبیقی برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان ملی و بین‌المللی، کرسی‌های آزاداندیشی و پرسش و پاسخ، قرائت ادعیه و مناجات، برگزاری مسابقه، حفظ قرآن، خاطره‌نویسی، برگزاری جشن میلاد حضرت امیر (ع)، برگزاری مراسم روضه و سینه‌زنی شب وفات حضرت زینب (ع) و دعوت از مسلم جهانبخش، نخبه هم‌استانی را که به سلطان انگیزه ایران مشهور است، بخشی از برنامه‌های اردوی سه روزه مراسم معنوی اعتکاف عنوان کرد که برای دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است.

کد خبر 723277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.