اجرای ۱۵ پروژه بازآفرینی شهری در بافت فرسوده شهرکرد

شهردار شهرکرد گفت: در راستای اجرای آیین‌نامه پروژه‌های بازآفرینی شهرکرد در فاز اول ۱۵ پروژه با ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب و اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری شهرکرد، محمدحسین واحدیان برنامه اظهار کرد: در حال حاضر در هسته مرکزی شهر ۷۰ هکتار بافت فرسوده و ۴۳۰ هکتار هم ناحیه غرب شهرکرد وجود دارد که الحاق شده است.

وی افزود: بافت‌های فرسوده ما گاهی به بافت تاریخی گره خورده‌اند و یکی از رسالت‌های دستگاه‌های متولی و شهرداری احیای این بافت‌ها است که در این راستا شهرداری شهرکرد اقداماتی را انجام داده است.

واحدیان بیان کرد: مسیر فرهنگی تاریخی و گردشگری در بافت قدیم شهرکرد به طول چهار کیلومتر در حال تکمیل است که از سال گذشته تاکنون حدود ۲۰ میلیارد تومان در این مسیر هزینه شده است.

وی با بیان اینکه خیابان ملت نیز یکی از مسیرهای پر تردد شهر است، خاطرنشان کرد: طرح خیابان ملت نیز توسط مشاور در حال تدوین است که این محور به یک مسیر پیاده‌روی و یک پاتوق فرهنگی تبدیل شد که در تلاش هستیم تا پایان سال‌جاری طرح مطالعاتی انجام و در سال آینده طرح عملیاتی آن اجرا شود.

شهردار شهرکرد گفت: در راستای اجرای پروژه‌های بازآفرینی در بافت فرسوده حدود ۳۲ پروژه با دو هزار میلیارد تومان اعتبار به ستاد بازآفرینی کشور پیشنهاد شد که در فاز اول با ۱۵ پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۸۰۰ میلیارد تومان مصوب شده است.

کد خبر 723275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.