نگاه ویژه کمیسیون بودجه شورای شهر بیرجند به مناطق کم‌برخوردار

رئیس کمیسیون بودجه و امور مالی شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: بررسی جزئیات بودجه ۱۴۰۳ شهرداری در کمیسیون بودجه شورا و با حدود ۸۴ نفر ساعت بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند، عباس سروری با بیان اینکه جزئیات بودجه ۱۴۰۳ شهرداری بیرجند در کمیسیون بودجه شورا و با حدود ۸۴ نفر ساعت مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: ضمن بررسی جزئیات لایحه بودجه، نظرات کارشناسی در این خصوص برای جمع‌بندی نهایی موارد مطرح شده بیان شد تا در نهایت، شهر بیرجند دارای بودجه‌ای کارآمدتر در سال آینده باشد.

وی با اشاره به اینکه پس از ارائه نقطه‌نظرات مختلف توسط اعضای کمیسیون بودجه، پیشنهاداتی برای اصلاح برخی موارد مطرح شد، افزود: تلاش شورا بر این اصل استوار است که بودجه ۱۴۰۳ شهرداری در جهت حمایت و رعایت حال شهروندان و صرفه و صلاح شهر تصویب شود.

رئیس کمیسیون بودجه شورا با تاکید بر ردیف درآمدی اوراق مشارکت گفت: با توجه به اینکه سال گذشته به هر دلیل شهرداری نتوانست از این ردیف استفاده کند، در سال جاری توجه به این ردیف درآمدی ضروری است.

وی با اشاره به برخی ردیف‌های درآمدی که در بودجه سال آینده مورد توجه قرار نگرفته است، خواستار توجه ویژه شهرداری در سال آتی به منطقه شمال شهر و محله سپیده شد.

سروری با اشاره به اختصاص بودجه به ناوگان حمل‌ونقل ادامه داد: انتظار می‌رود شهرداری بیرجند در اختصاص بودجه به پروژه‌های نیمه‌تمام، همچنین پروژه‌هایی که شورا و شهرداری طی بازدیدهای مختلف بر آن تاکید داشته‌اند از جمله محلات پیروزی، جوادیه و امام رضا (ع) اهتمام بورزد.

تاکید عضو شورای شهر بیرجند بر رعایت عدالت در توسعه شهر

مرتضی یزدان‌شناس، عضو شورای اسلامی شهر بیرجند در این جلسه با اشاره به محلات کم‌برخوردار شهر اظهار داشت: محلاتی مانند کاظمیه و موسی‌بن‌جعفر (ع) با توجه به محدوده جغرافیایی و نزدیکی به آرامستان شهر، نیازمند توجه بیشتری هستند و باید برنامه‌ها و پروژه‌هایی برای ارتقای نشاط، شادابی و سرزندگی در این محدوده ایجاد شود.

وی با تاکید بر لزوم توسعه عدالت‌محور تصریح کرد: در توسعه شهر باید عدالت رعایت شود و منابعی که وجود دارد به شکلی در تمام مناطق شهر توزیع شود که محلات کم‌برخوردار نیز در جهت توسعه قرار گیرند.

یزدان‌شناس با اشاره به سیاست شورا در جهت محرومیت‌زدایی افزود: لزوم انجام مطالعاتی برای فضای سبز، زیباسازی و بهسازی معابر موجود در این مناطق شهری احساس می‌شود.

ویدا ناصری، عضو شورا و عضو کمیسیون بودجه در جمع‌بندی نهایی بودجه پیشنهادی شهرداری گفت: با توجه به صفر بودن ردیف مطالعات، پیش‌بینی می‌شود سال آینده شهر بدون هیچ‌گونه برنامه و مطالعه پایه‌ای باشد.

وی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه ۱۴۰۳ پروژه شاخص و درخور مرکز استان مطرح نشده است، اضافه کرد: رویکرد و نگاه پروژه‌ها و بودجه پیشنهادی مشخص نیست و در هر قسمت یک پیشنهاد مطرح شده است.

ناصری با اشاره به اینکه در بودجه پیشنهادی، هیچ تولید محتوایی در حوزه‌های فنی، فرهنگی و اقتصادی صورت نگرفته است، ادامه داد: در مجموع موارد مطرح شده، بودجه و برنامه پیشنهادی امیدوار کننده نیست.

حجت‌الاسلام محمدمهدی درخشی، عضو دیگر شورا نگاه ویژه شورا و شهرداری بیرجند در برنامه‌های فرهنگی و بودجه در نظر گرفته شده برای آن را ضروری دانست و با نظر به اهمیت موضوعات فرهنگی در سطح جامعه، با وجود افزایش بودجه فرهنگی نسبت به سال گذشته، خواستار بررسی و تجدید نظر در این خصوص شد.

حجت‌الاسلام درخشی توجه به برنامه‌های فرهنگی را سرمایه‌گذاری بلندمدت برای حفظ و صیانت از هویت جامعه و تضمین وحدت میان گروه‌های مختلف، ضرورتی انکارناپذیر دانست.

به گزارش ایمنا، پس از این جلسه، لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۳ شهرداری برای اصلاح و درج موارد مطرح شده در کمیسیون بودجه و امور مالی شورا، به شهرداری عودت شد.

کد خبر 723265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.