کاروانسرای شفیع‌آباد شهداد کرمان مرمت و احیاء می‌شود

استاندار کرمان گفت: مقدمات لازم برای حفظ، مرمت و احیاء کاروانسرای روستای شفیع‌آباد شهداد توسط سرمایه‌گذار انجام گرفته است و در صورت فعال شدن این محل اشتغالزایی و گردشگری رونق می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، محمدمهدی فداکار امروز _جمعه ششم بهمن_ در بازدید از کاروانسرای روستای شفیع‌آباد بخش شهداد، اظهار کرد: مقدمات لازم برای حفظ، مرمت و احیا این محل توسط سرمایه‌گذار انجام گرفته است.

وی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری استان، بر ضرورت تقویت زیرساخت‌ها تأکید کرد و افزود: در صورت فعال شدن کاروانسرای روستای شفیع آباد اشتغالزایی و گردشگری رونق می‌گیرد.

مساحت این کاروانسرا دو هکتار است و دارای دو بخش حاکم‌نشین و عامه‌نشین بوده است که مرمت آن توسط اداره میراث فرهنگی آغاز شده و به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای واگذاری به بخش خصوصی با کاربری گردشگری است.

افتتاح پروژه گردشگری در سفر استاندار کرمان به شهداد

پروژه اکو کمپ ستاره لوت گردشگری به مساحت ۱۰ هکتار نیز با حضور استاندار در روستای ملک آباد بخش شهداد کرمان افتتاح شد.

محمدمهدی فداکار در آئین افتتاحیه این پروژه با بیان اینکه بخش گردشگری در کرمان مغفول مانده است، گفت: ظرفیت‌های منحصربه‌فردی در این منطقه وجود دارد و به دنبال تهیه زمین به منظور ساخت یک هتل بزرگ در کرمان هستیم.

وی در ادامه از تغییر الگوی کشت و آبیاری به عنوان اقدام مؤثر در تاریخ کشاورزی ایران خبر داد و افزود: طرح بزرگ تغییر الگوی کشت در شهرستان‌های جیرفت، قلعه گنج، ارزوئیه و چاه دادخدا درحال اجراست.

اکوکمپ ستاره لوت گردشگری به مساحت ۱۰ هکتار دارای ۴۷ کمپ است که مطالعات اجرای آن از سال ۱۳۹۳ با برآورد مالی ۴۰۰ میلیارد تومان آغاز شد.

کد خبر 723191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.