لایحه افزایش سن بازنشستگی در آینده به نفع مردم و دولت است

امام جمعه شهرستان نائین گفت: لایحه افزایش سن بازنشستگی جای نگرانی برای مردم ندارد و به نفع مردم و دولت در آینده تمام خواهد شد زیرا پیامدهای این قانون تا دو سال دیگر هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو ظهر امروز _جمعه ششم بهمن_ در نماز جمعه این هفته با اشاره به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: انتخاب ۲۶ دی ماه که سالروز فرار شاه از مملکت است برای دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور یک نکته بسیار ظریف و گویا دارد و آن تاکید بر تثبیت حاکمیت دینی، اسلامی و اخلاقی همراه با سیاست، بینش و بصیرت دینی است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در این دیدار، ۹۹ مرتبه کلمه مردم را به کار بردند و این نشان از توجه ویژه ایشان به مردم است و نشان از این دارد که هم ائمه جمعه و مسئولان باید به مردم توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه شهرستان نائین افزود: در ادامه با رئیس جمهور، رئیس مجلس و وزیر اقتصاد دیدار داشتیم و نمایندگان معزز ولی فقیه در استان‌ها هرکدام به ترتیب مسائل، مشکلات و دغدغه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را با مسئولان ارشد کشور مطرح کردند.

ما مسئولان به گردن مردم حقی نداریم

حجت‌الاسلام مطهرخو با بیان اینکه باید فرمایشات رهبری آویزه گوش کنیم، تاکید کرد: از بیانات ایشان این برداشت شد که ما مسئولان به گردن مردم حقی نداریم و این مردم هستند که به گردن ما حق بزرگی دارند و حرف امیرالمؤمنین (ع) در خطبه سوم نهج‌البلاغه این است که باید حق مردم گرفته شود و به خودشان برگرداند.

وی اضافه کرد: حضور مردم در این کشور حل کننده همه مشکلات بوده است و خواهد بود و یک زمانی قبل از انقلاب از سال ۴۲ تا ۵۷، مردم دیکتاتوری سیاه و خفقان عجیب و قساوت و زندان‌های مخوف و شکنجه‌ها را دیدند.

امام جمعه شهرستان نائین ادامه داد: وابستگی ذلت بار خارجی و تحقیر ملت را دیدند که حتی شاه را نیز انگلیس و آمریکا تعیین می‌کرد و حاتم بخشی شاه خود را که یک قلم آن بخشیدن بحرین بود را دیدند و گرفتاری به انواع فسادها از جمله فسادهای مالی و فسادهای شرم‌آور اخلاقی را در میان عالی‌ترین سطوح حکومت دیدند.

مردم نبود امکانات در شهرها و روستاها در زمان پهلوی را دیدند

حجت‌الاسلام مطهرخو اضافه کرد: ترویج اعتیاد و مواد مخدر توسط عناصر اصلی حکومت من جمله خواهر شاه رو دیدند و بی اعتنایی به مردم و به حساب نیاوردن رأی مردم را در حکومت‌داری و بی خبری مردم از اوضاع را دیدند و فقر، نداری و نبود امکانات به ویژه در شهرها و روستاها قابل مشاهده بود.

وی گفت: در آن زمان فقط یک درصد روستاها آب آشامیدنی و چهار درصد روستاها برق داشت؛ عقب افتادگی شدید علمی، صنعتی و بهداشتی و مهم‌تر از اینها، عقب افتادگی دینی، معنوی و اعتقادی را مردم دیدند.

امام جمعه شهرستان نائین با بیان اینکه مردم با وجود مشاهده صدها مشکلات در دوران پهلوی تصمیم با تغییر گرفتند، خاطرنشان کرد: مردم اراده کردند و در صحنه حاضر شدند و پشت رهبری حرکت کردند و کمک رهبری کردند، تحول ایجاد و انقلاب به پیروزی رسید.

امروز تحول با حضور مردم در صحنه میسر است

حجت‌الاسلام مطهرخو ادامه داد: امروز نیز تحول و از بین بردن مشکلات با حضور پر تعداد، باشکوه و معنادار مردم در صحنه و پای صندوق‌های رأی که حق آنها نیز است، اتفاق خواهد افتاد و البته مسئولان بیشتر باید به این واقعیت توجه کنند و نارضایتی مردم را فراهم نکنند.

وی با بیان اینکه مسئولان به تکالیف خود عمل کنند، مردم نیز حتماً به تکلیف الهی خود در خصوص انتخابات عمل خواهند کرد، گفت: در بسیاری از زمینه‌ها در کشور پیشرفت چشمگیر کرده‌ایم و اکنون بیش از ۷ هزار مسجد در کل کشور شاهد اعتکاف‌هایی است که بالای ۸۰ درصد شرکت کنندگان آن نوجوان و جوان هستند و این پیشرفت معنوی است.

امام جمعه شهرستان نائین در ادامه با اشاره به پیشرفت‌هایی در حوزه معنویت با افزایش تعداد مساجد، کیفیت مراسم‌های مذهبی مختلف، اظهار کرد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و هدف اصلی انقلاب این بود و در زمینه‌های بسیاری از جمله قدرت نظامی و هوافضا ما شاهد پیشرفت‌های چشمگیر هستیم که همه اینها به دست مردم رقم خورده است زیرا دانشمندان از مردم هستند.

حجت الاسلام مطهرخو ادامه داد: دشمن درصدد است تا در این ایام که پهلوی و قبل از انقلاب را برای نوجوانان و جوانان را که پیش از انقلاب را ندیده است، زیبا جلوه دهد و ما جوانان و نوجوانان را به تحقیق و تحلیل در این زمینه‌ها سفارش می‌کنیم.

لایحه افزایش سن بازنشستگی به نفع مردم و دولت است

وی با بیان اینکه بعضی از تصمیمات مجلس و دولت در ایام انتخابات بحث برانگیز است، گفت: لایحه افزایش سن بازنشستگی که به تصویب مجلس رسید و منتظر رأی شورای نگهبان است یکی از این تصمیمات است که می‌توان به این لایحه مثبت و منفی نگاه کرد.

امام جمعه شهرستان نائین ادامه داد: اگر مثبت نگاه کنیم، به صندوق‌های بازنشستگی کمک می‌شود تا از این حالت ورشکستگی و کمک بگیری از دولت خارج شود و هرچه قدر بار این صندوق‌ها از روی دوش دولت برداشته شود، دولت این پول‌ها را صرف منابع و زیرساخت‌های خود می‌کند.

حجت الاسلام مطهرخو افزود: ابتدای دهه ۹۰، این صندوق‌ها برای پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگی، کمتر از پنج هزار میلیارد تومان از دولت کمک می‌گرفتند و این رقم امروز به ۳۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: با این روند دولت نمی‌تواند همه منابع خود را با صرف پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان کند و یا صرف پرداخت مستمری اعضای این صندوق‌ها کرد و باید در این روند فکر و اصلاح شود و البته با این لایحه، سقف پاداش بازنشستگی افزایش می‌کند.

امام جمعه شهرستان نائین در ادامه گفت: نکته منفی این لایحه این است که در آینده ما با کاهش ظرفیت اشتغال و افزایش نرخ بیکاری مواجه خواهیم شد؛ این صندوق‌ها منابعی داشتند که با این منابع کسب درآمد می‌کردند تا مصارف خود را تأمین کنند و آنجا نقص دارد و منابع را به گونه‌ای به کارگیری کنند که صرفه اقتصادی داشته باشد و با کسری مواجه نشوند.

این لایحه جای نگرانی برای مردم ندارد

حجت‌الاسلام مطهرخو تاکید کرد: البته این لایحه جای نگرانی برای مردم ندارد و عزیزانی که به من گفتید ما به خاطر این مصوبه پای صندوق رأی نمی‌رویم، این قضیه به نفع مردم و دولت در آینده تمام خواهد شد و جای نگرانی ندارد زیرا پیامدهای این قانون تا دو سال دیگر هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: پس از آن هم اگر مشکلی ایجاد کند، مسئولان به فکر مردم هستند و قانون را اصلاح می‌کنند و بدانید که کسانی که امسال استخدام می‌شوند، تا ۳۵ سال دیگر هیچ مشکلی برای آنها پیش نمی‌آید تا بازنشسته شوند و اگر آن زمان مشکلی پیش آمد، مسئولان در برنامه‌های توسعه اصلاحات را انجام خواهند داد.

کد خبر 723164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.