بی بصیرتی در میان مسلمانان فاجعه آفرین است

امام جمعه یزد گفت: باید مردم و مسئولان بصیرت و شجاعت را از حضرت زینب (س) بیاموزند تا بتوانند در برابر توطئه‌های دشمن ایستادگی نمایند، بی بصیرتی در میان مسلمانان فاجعه آفرین است و مشکلات زیادی برای مردم به وجود می‌آورد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری ظهر امروز _ جمعه ششم بهمن_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: تاریخ نتوانسته است آن طور که شایسته است مقام و منزلت حضرت زینب (س) را تبیین نماید.

وی با اشاره به وفات حضرت زینب (س) گفت: این حضرت برای تمام مسلمانان شخصیت الگویی دارند نه تنها در جنبه خانوادگی و زندگی از نظر جنبه اجتماعی بسیار پررنگ بودند.

امام جمعه یزد ادامه داد: سه خصوصیت مهم معرفت، بصیرت و شجاعت از جمله خصوصیات اصلی حضرت زینب (س) هستند که اگر هر یک از این موارد نبود، کربلا در کربلا می‌ماند.

ناصری معرفت را شناخت خداوند و انقلاب درونی که منجر به شناخت حق می‌شود عنوان کرد و گفت: باور به خداوند مهمترین عامل حرکت مردم به سوی تعالی و معرفت است، معرفت با خود بصیرت و قدرت را می‌آورد و اجازه می‌دهد تا انسان واقعیت‌ها را با نور خداوند ببیند.

وی به بصیرت و بصیرت آفرینی حضرت زینب (س) اشاره کرد و ادامه داد: باید مردم و مسئولان بصیرت و شجاعت را از حضرت زینب (س) بیاموزند تا بتوانند در برابر توطئه‌های دشمن ایستادگی نمایند، بی بصیرتی در میان مسلمانان فاجعه آفرین است و مشکلات زیادی برای مردم به وجود می‌آورد.

امام جمعه یزد با اشاره به ایام اعتکاف گفت: افرادی که در اعتکاف هستند باید سعی کنند از این ایام استفاده لازم را ببرند و زمینه‌ای به وجود آورند که بتوانند در مسیر حق بهتر و بیشتر حرکت داشته باشند.

کد خبر 723148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.