ورود سامانه بارشی به آذربایجان‌شرقی از امشب

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: سامانه بارشی دوباره از امشب جمعه وارد این استان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، محمد امیدفر ظهر امروز _جمعه، ششم بهمن_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، فعالیت این سامانه بارشی به صورت متناوب تا روز دوشنبه در استان ادامه می‌یابد و موجب بارش باران و برف، وزش باد گاهی به نسبت شدید و بروز مه شود.

وی با بیان اینکه این سامانه تمام نواحی استان را دربر می‌گیرد، افزود: لغزندگی، یخبندان و اختلال در تردد به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر، احتمال سقوط بهمن و کولاک برف، رخداد تندبادهای لحظه‌ای دور از انتظار نیست.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی، خواستار احتیاط در ترددهای جاده‌ای و مناطق کوهستانی، صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی، همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی و لباس گرم، اطمینان از سلامت فنی خودرو، آمادگی جهت نمک‌پاشی و برف‌روبی به ویژه در جاده‌های کوهستانی و لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی شد.

امیدفر ادامه داد: با توجه به احتمال سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه‌های سبک در اثر بروز تندبادهای لحظه‌ای، محکم کردن سازه‌های سبک، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده ضروری است.

وی یادآور شد: تا اواخر امروز جوی به نسبت پایدار در استان حاکم بوده و در برخی نواحی به صورت محدود شاهد بروز کولاک خواهیم شد.

کد خبر 723117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.