رفع ترافیک یزد با تکمیل رینگ شهری / پیش‌بینی بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اراک

پربازدیدترین اخبار شهری ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "پروژه بازآفرینی و هویت‌بخشی چهارراه بازار قم در حال انجام است"، "ایجاد محدودیت ترافیکی در خیابان شهید چمران شیراز به مدت ۲ هفته"، " لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری اراک تقدیم شورای شهر شد"، "یکی از معابر مهم ارومیه «دوم بهمن» نامگذاری شود"، "ترافیک یزد با تکمیل رینگ شهری برطرف می‌شود"، "راه‌اندازی سامانه مدیریت تابلوهای تبلیغاتی در شهر مشهد"، "ارتقای سطح زیبایی شهری در کرمانشاه با حذف زوائد بصری"، "پروژه‌های شهری همدان صاحب پیوست فرهنگی می‌شود"، از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته بود.

پروژه بازآفرینی و هویت‌بخشی چهارراه بازار قم در حال انجام است

علیرضا خاکی، مدیرعامل سازمان زیباسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: نخستین تجربه بازآفرینی و هویت‌بخشی با رویکرد فرهنگی در بدنه چهارراه و سه‌راه بازار با همکاری اداره کل میراث فرهنگی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه این سازمان در سه حوزه تسهیلگری، اجرا و طراحی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: نخستین تجربه بازآفرینی و هویت‌بخشی با رویکرد فرهنگی در بدنه چهارراه و سه‌راه بازار با همکاری اداره کل میراث فرهنگی در حال اجرا است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) افزود: مطالعات طرح جامع هسته مرکزی شهر در حال انجام است، زیرا پروژه‌های متعددی در هسته مرکزی وجود دارد که تلاش شده است با یکدیگر هماهنگ باشند.

ایجاد محدودیت ترافیکی در خیابان شهید چمران شیراز به مدت ۲ هفته

جهان‌بین میرزایی، شهردار منطقه یک شیراز گفت: محدودیت ترافیکی بلوار شهید چمران در راستای ارتقای ایمنی معابر شهری، رفع نقاط حادثه‌خیز و تعویض شبکه فلزی موجود روی آب‌گذر این بلوار اجرا می‌شود.

وی افزود: با توجه به مصوبه شورای ترافیک از عصر چهارشنبه، چهارم بهمن به مدت دو هفته ارتقای ایمنی در محل آب‌گذر این بلوار در دستور کار منطقه خواهد بود.

شهردار منطقه یک شیراز هدف از اجرای این طرح را ایمن‌سازی و تسهیل جهت تردد خودروها و تأمین رضایت شهروندان عنوان کرد.

لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری اراک تقدیم شورای شهر شد

علیرضا محمودی، شهردار اراک اظهار کرد: لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری اراک به مبلغ چهار هزار و ۷۶۵ میلیارد تومان تقدیم شورای شهر شد.

وی افزود: جزئیات بودجه در لایحه در نظر گرفته شده است و تقاضا داریم در شورای بررسی شود.

شهردار اراک خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته مشکلاتی در تأمین گازوئیل ماشین آلات شهرداری وجود داشت که با مساعدت و حمایت معاونت عمرانی استانداری این مشکل برطرف شد.

یکی از معابر مهم ارومیه «دوم بهمن» نامگذاری شود

توماج وحیدافشار، عضو هیئت رئیسه و سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: دوم بهمن که اولین رویارویی مسلحانه ملت ایران با رژیم منحوس پهلوی بود ناشناخته مانده و نتوانسته‌ایم در سطح کشور و حتی در سطح محلی به خوبی آن را تبیین و تبلیغ کنیم.

وی اضافه کرد: برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی از جمله اقداماتی است که مدیریت شهری با هماهنگی ادارات کل متولی انجام دهد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه بر ضرورت نامگذاری یکی از معابر مهم سطح شهر ارومیه به نام دوم بهمن تأکید کرد و یادآور شد: شهدای این حادثه و همچنین در ادامه شهدای پیروزی انقلاب اسلامی نیز باید مورد توجه قرار گرفته تا از مظلومیت درآیند چرا که ارج نهادن به مقام این شهدا ارج نهادن به آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی است و ادای دین و احترام به کسانی است که آزادمردانه در برابر طاغوتیان قد علم کرده و ترس به خود راه ندادند.

ترافیک یزد با تکمیل رینگ شهری برطرف می‌شود

محمد جواد آقایی، سرپرست معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد رینگ شهری یزد را یک ابرپروژه در دست اقدام شهرداری یزد دانست و گفت: بخش عمده‌ای از ترافیک یزد با تکمیل رینگ شهری برطرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل شهرداری یزد احداث و اصلاح تقاطع‌های مختلفی را در سطح شهر یزد در دستور کار قرار داده تا بتواند این نیاز را برطرف کند.

سرپرست معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد یکی از تقاطع‌هایی که احداث آن در دستور کار شهرداری قرار دارد را تقاطع غیرهمسطح صاحب‌الزمان (عج) دانست و خاطرنشان کرد: ابرپروژه رینگ شهری یزد هم یکی دیگر از پروژه‌های بسیار مهمی است که شهرداری در حال انجام آن است.

راه‌اندازی سامانه مدیریت تابلوهای تبلیغاتی در شهر مشهد

محمدرضا سمیعی، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از راه‌اندازی سامانه مدیریت تابلوهای تبلیغاتی در شهر مشهد، جهت ارائه خدمات به اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه‌های صدور مجوز تابلوهای صنوف، تمدید مجوز تابلو، بازدیدهای ادواری، صدور مجوز پرده‌آویز و اکران‌های تجاری خبر داد.

ارتقای سطح زیبایی شهری در کرمانشاه با حذف زوائد بصری

نادر نوروزی، شهردار کرمانشاه بر لزوم ارتقای سطح زیبایی شهری در کرمانشاه، با حذف زوائد بصری تاکید کرد. و گفت: مناطق هشت‌گانه شهرداری به همراه سازمان منظر و سیمای شهری هرچه سریع‌تر با برنامه‌ای هدفمند نسبت به رفع اغتشاشات و زوائد بصری در سطح معابر اصلی و فرعی و همچنین محلات اقدام کنند.

پروژه‌های شهری همدان صاحب پیوست فرهنگی و اجتماعی می‌شود

علی رضایی، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: بسترهای لازم در زمینه پیوست نگاری اجتماعی در شهرداری، شورا و دانشگاه فراهم شده است تا پروژه‌های شهری پیوست‌نگاری اجتماعی و فرهنگی داشته باشد.

سعید شهابی‌نیا، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز تاکید کرد: شورای دوره‌های قبل، با وجود موانع متعدد و مشکلات گوناگون، آئین‌نامه ارزیابی تأثیرات اجتماعی را تدوین کردند.

وی افزود: شهرداری از جمله سازمان‌هایی است که بیشترین کار پژوهشی در شهر همدان را انجام می‌دهد، با این وجود دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی از این موضوع مطلع نیستند.‌

کد خبر 723076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.