جذابیت‌های جام‌ملت‌های آسیا ۲۰۲۳؛ این قسمت یک‌چهارم

دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا از روز یک‌شنبه هفته آینده آغاز خواهد شد، حریفان احتمالی در مرحله یک چهارم نهایی این تورنمت مورد توجه کاربران فضای مجازی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رقابت‌های دور مقدماتی و گروهی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا پس از گذشت ۱۳ روز بالاخره به پایان رسید و تیم‌های ملی فوتبال قطر، تاجیکستان، استرالیا، ازبکستان، سوریه، ایران، امارات، فلسطین، عراق، ژاپن، اردن، بحرین، کره‌جنوبی، اردن، عربستان‌سعودی و تایلند به‌ترتیب به‌عنوان تیم‌های صدرنشین، دوم و برترین‌های سوم شش گروه به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کردند.

در ادامه این گزارش، به بررسی نحوه صعود تیم‌ها از مرحله گروهی و شرایط‌شان در مراحل حذفی اشاره خواهیم کرد؛

وضعیت گروه‌ها پس از اتمام دور گروهی:

جذابیت‌های جام‌ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ تمام نمی‌شود / یک‌چهارم جذاب در انتظار فوتبال قاره کهن

جایگاه برترین تیم‌های سوم مرحله گروهی:

جذابیت‌های جام‌ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ تمام نمی‌شود / یک‌چهارم جذاب در انتظار فوتبال قاره کهن

برنامه بازی‌های مرحله یک‌هشتم نهایی:

جذابیت‌های جام‌ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ تمام نمی‌شود / یک‌چهارم جذاب در انتظار فوتبال قاره کهن

دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی و بررسی رقابت تیم‌ها در مراحل حذفی بالاتر (سمت چپ جدول)

استرالیا - اندونزی

هشتم بهمن‌ماه از ساعت ۱۵:۰۰ در ورزشگاه جاسم بن‌حمد شهر دوحه قطر تیم‌های ملی فوتبال استرالیا و اندونزی اولین بازی مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا را برگزار خواهند کرد و پیروز این بازی منتظر برنده جدال عربستان و کره‌جنوبی می‌ماند.

عربستان‌سعودی - کره‌جنوبی

تقابل تیم‌های ملی فوتبال عربستان‌سعودی و کره‌جنوبی که از پیش تعیین شده هم نبود روز دهم بهمن‌ماه از ساعت ۱۹:۰۰ در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی (شهر آموزش) آغاز می‌شود و هر تیمی که پیروز از زمین خارج شود در مرحله یک‌چهارم نهایی با استرالیا یا اندونزی مصاف می‌کند.

عراق - اردن

تیم‌های ملی فوتبال عراق و اردن شرایط متفاوتی در مرحله گروهی داشتند. عراق بالاتر از ژاپن صدرنشین شد و به‌سمت آسان‌تر جدول آمد اما اردن با از دست دادن صدرنشینی گروه پنجم به سمت بهتر جدول مرحله حذفی آمد. این بازی ساعت ۱۵:۰۰ روز نهم بهمن‌ماه در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه به‌انجام می‌رسد.

تاجیکستان - امارات

تاجیکستان در نخستین تجربه حضور در جام ملت‌های آسیا به مرحله حذفی رسید و روز هشتم بهمن‌ماه از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه احمد بن‌علی در برابر امارات خواهد ایستاد و هر تیمی این مسابقه را برنده شود در مرحله یک‌چهارم نهایی به استقبال برنده تقابل عراق و اردن خواهد رفت.

دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی و بررسی رقابت تیم‌ها در مراحل حذفی بالاتر (سمت راست جدول):

قطر - فلسطین

تیم ملی فوتبال قطر مدافع عنوان قهرمانی و میزبان این دوره از مسابقات است و ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه روز نهم بهمن‌ماه در ورزشگاه البیت شهر الوکره با فلسطین دیدار می‌کند که سوم گروه سوم شد. برنده بازی قطر و فلسطین هم در مرحله یک‌چهارم نهایی با ازبکستان یا تایلند تقابل خواهد کرد.

ازبکستان - تایلند

روز دهم بهمن‌ماه از ساعت ۱۵:۰۰ تیم‌های ملی فوتبال ازبکستان و تایلند در ورزشگاه الجنوب یکی دیگر از بازی‌های مرحله یک‌هشتم نهایی را برگزار می‌کنند و تیمی که دست پر زمین مسابقه را ترک کند باید با برنده قطر و فلسطین مصاف داشته باشد.

ایران - سوریه

ورزشگاه عبدالله بن‌خلیفه میزبان تقابل یوزان ایرانی با سوریه خواهد بود. دیداری که ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه روز یازدهم بهمن‌ماه سوت آن خواهد خورد و پس از پایان وقت‌های معمول و شاید اضافه، تیم برنده در انتظار یکی از تیم‌های بحرین یا ژاپن خواهد نشست.

بحرین - ژاپن

ژاپن که از آن‌ها به‌عنوان مدعی کسب عنوان قهرمانی یاد می‌شود در گروه خود دوم شد و همه معادلات مرحله حذفی را به‌هم زد تا ساعت ۱۵:۰۰ یازدهم بهمن‌ماه در مرحله یک‌هشتم نهایی و در ورزشگاه الثمامه به‌مصاف بحرین برود و پیروز این دیدار با تیم برنده بازی ایران و سوریه فینال زودرس خواهد داشت.

تقسیم‌بندی جدول مراحل حذفی از یک‌هشتم نهایی تا فینال:

جذابیت‌های جام‌ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ تمام نمی‌شود / یک‌چهارم جذاب در انتظار فوتبال قاره کهن

برنامه بازی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی:

برنده بازی (تاجیکستان و امارات) - برنده بازی (عراق و اردن)

برنده بازی (استرالیا و اندونزی) - برنده بازی (کره‌جنوبی و عربستان‌سعودی)

برنده بازی (ایران و سوریه) - برنده بازی (بحرین و ژاپن)

برنده بازی (قطر و فلسطین) - برنده بازی (ازبکستان و تایلند)

کد خبر 723075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.