دامنه اعتراضات کشاورزان، سراسر اروپا را فراگرفت

هزاران کشاورز در سراسر اروپا در هفته‌های اخیر به خیابان‌ها آمده‌اند و ادعا می‌کنند که به طور ناعادلانه‌ تحت تأثیر تلاش‌های اتحادیه اروپا برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای قرار گرفته‌اند و خواستار حمایت مالی بیشتر از دولت‌های خود هستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کشاورزان بلژیکی مقابل پارلمان اروپا در بروکسل تظاهراتی را در حالی برگزار کردند که اعتراضات علیه قوانین زیست‌محیطی و سایر نارضایتی‌ها، در سراسر این قاره گسترش یافته است.

در حالی که این تظاهرات کشاورزان بلژیکی در مقایسه با موارد مشابهی که اخیراً در آلمان، فرانسه و رومانی مشاهده شد، کوچک‌تر بود، اما حضور تعدادی از اعضای پارلمان اروپا از گروه‌های راست افراطی نشان داد که نارضایتی کشاورزان در حال شکل گرفتن به دستور کار سیاسی است.

تظاهرکنندگان از ایجاد نارضایتی از سیاست‌های اصلی پیمان سبز اتحادیه اروپا و همچنین قراردادهای تجارت آزاد با کشورهای ثالث صحبت کردند و اشاره کردند که به بازارها و درآمدهای آنها آسیب وارد شده است.

در فرانسه، کشاورزان در روزهای اخیر در اعتراض به مقررات زیست‌محیطی دولت و افزایش هزینه‌های انرژی، جاده‌های اصلی را مسدود کردند. تظاهرات مشابهی در رومانی و آلمان نیز رقم خورد که در آن کشاورزان خواستار کاهش مالیات و یارانه عادلانه‌تر هستند.

دامنه اعتراضات کشاورزان، سراسر اروپا را فراگرفت

در لهستان و رومانی، کشاورزان و کامیون‌داران در اعتراض به تصمیم بروکسل مبنی بر تعلیق تعرفه واردات کالاهای اوکراینی پس از عملیات ویژه مسکو، که از نظر آنها رقابت ناعادلانه است، جاده‌ها را مسدود کرده‌اند.

کشاورزان اکنون خواستار توقف واردات محصولات کشاورزی با استاندارد پایین شدند که معیشت کشاورزان اروپایی را تهدید می‌کند.

این تظاهرات درست یک روز پیش از آن برگزار شد که کمیسیون اروپا قرار است به اصطلاح پلتفرم "گفتگوی" خود را در مورد کشاورزی راه‌اندازی کند که برای "قطبی زدایی" بحث پیرامون انتقال سبز طراحی شده است.

اعتراضات اخیر که در آن‌ها، تراکتورها جاده‌ها را در شهرهای بزرگ اروپایی از جمله برلین پایتخت آلمان مسدود کردند، نشان‌دهنده اهمیت فرامرزی نارضایتی کشاورزان است.

دامنه اعتراضات کشاورزان، سراسر اروپا را فراگرفت

کد خبر 722962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.