فعالیت بیش از ۱۲ هزار صنعتگر دارای مجوز در کردستان

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: در حال حاضر بیش از ١٢ هزار نفر صنعتگر فعال دارای مجوز در ٣٥ رشته صنایع‌دستی در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، سعید نظری اظهار کرد: صنایع‌دستی کردستان حاصل تلاش مردان و زنان هنرمندی است که قدمتی به درازای تاریخ دارد و جزو افتخارات ارزشمند فرهنگی و هنری استان و کشور به‌شمار می‌رود.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ١٢ هزار نفر صنعتگر فعال دارای مجوز در ٣٥ رشته صنایع‌دستی فعالیت داشته و تعداد بسیار دیگری نیز به صورت سنتی و خودجوش در جای جای استان در حوزه صنایع‌دستی مشغول به فعالیت هستند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی کردستان بر لزوم توسعه و ارتقا جایگاه صنایع‌دستی استان تأکید کرد و گفت: لازمه زنده نگه‌داشتن، توسعه و ترویج صنایع‌دستی در استان، حمایت تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط از هنرمندان این حوزه است.

نظری ادامه داد: اگر بخواهیم صنعت صنایع‌دستی را توسعه دهیم و سهم قابل قبولی در بازارهای داخلی و خارجی داشته باشیم باید برنامه‌ریزی‌های صحیحی برای معرفی و همچنین بازاریابی و عرضه محصولات آن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این مهم بدون کار جمعی و حضور تشکل‌های صنایع‌دستی محقق نخواهد شد، خاطرنشان کرد: در استان کردستان بیشتر صنعتگران به صورت فردی مشغول فعالیت هستند، لذا در نظر داریم رشته‌های فعال استان را با برنامه‌ریزی‌های کارشناسی در قالب تشکل و به‌صورت منسجم و تخصصی، به سوی فعالیت جمعی سوق دهیم.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی کردستان تاکید کرد: ایجاد نمایشگاه‌های دائمی در کردستان و هدفمند کردن برپایی نمایشگاه‌های داخلی و خارجی از دیگر سیاست‌های راهبردی در راستای حفظ و توسعه صنایع‌دستی در استان است که مورد توجه این مجموعه نیز قرار دارد.

کد خبر 722954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.