حفظ هویت خیابان‌های پاریس با مشارکت مردم

شهرداری پاریس در راستای اقدامات مناسب‌سازی برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ از ساکنان درخواست کرده تا تابلوهای خیابانی و پلاک‌های مخدوش و ناخوانای شهری را گزارش دهند و جایزه پلاک شخصی را دریافت کنند. نام خیابان‌ها در پاریس به نوعی هویت و میراث شهری تلقی می‌شود و از این حیث برای مسئولان بسیار اهمیت دارد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پاریس در آستانه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ به روش‌های مختلف، در حال تغییر چهره شهر است. آخرین ابتکار که توسط شهرداری راه اندازی شده است، از ساکنان دعوت می‌کند تا تابلوهای خیابانی آسیب‌دیده و مفقود را در سراسر شهرداری گزارش دهند و از شانس برنده شدن یک پلاک شخصی برخوردار شوند.

این پروژه با عنوان (پلاک‌های شما، آماده، بزن بریم!) تا چهارم فوریه ادامه دارد. به این منظور نیز اپلیکیشنی به طور خاص برای مشارکت دادن ساکنان در گزارش هر گونه ناهنجاری‌هایی که در محیط شهری مشاهده می‌کنند طراحی شده است.

تابلوهای خیابانی در پاریس به عنوان بخشی از میراث محلی در نظر گرفته می‌شوند، بنابراین مقامات حفاظت از آنها را جدی می‌گیرند و به همین دلیل مسئولان با کمپین فعلی به دنبال دستیابی به دو هدف هستند.

حفظ هویت خیابان‌های پاریس با مشارکت مردم

از یک سو، این اقدام یک رویکرد حفاظتی برای سیاست مهم دولت پاریس است که نه‌تنها به حفظ نمای ساختمان‌های تاریخی، بلکه به مواردی مانند تابلوهای خیابان‌ها و ورودی مترو نیز تعمیم می‌یابد. در واقع، حتی نام واقعی خیابان‌ها نیز در سیاستی برای حفظ برند شهری به‌طور تصادفی تغییر نمی‌کند بلکه حفظ می‌شود تا نسل‌به‌نسل به آیندگان انتقال یابند.

از سوی دیگر، پایتخت فرانسه می‌خواهد تصویر خود را پیش از بازی‌های المپیک تابستانی که تعداد بازدیدکنندگان بیشتری از حد معمول به شهر می‌آیند، در جهت مثبت تغییر دهد. اینجاست که تابلوهای خیابانی به آنها کمک می‌کند تا در محیطی ناآشنا جهت‌گیری بهتری داشته باشند و بتوانند گردش خوبی را در پاریس تجربه کنند.

این شهر سه جایزه برای برندگان ارائه می‌دهد که همه آنها علائم خیابانی شخصی‌سازی شده است. جزئیاتی از منظور «شخصی‌سازی» هنوز ارائه نشده است اما احتمالاً به برنده اجازه خواهند داد که تصمیم بگیرد چه متنی روی پلاک نوشته شود.

کد خبر 722897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.