تجهیز ۱۳۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : از ۲۳۵ هزار هکتار مجموع اراضی آبی زراعی و باغی، ۱۳۲ هزار هکتار به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده است

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی چاله‌چاله چهارشنبه _ چهارم بهمن ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان کرمانشاه با توجه به شرایط اقلیمی متنوع با تولید بیش از ۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی، جایگاه ویژه ای دارد.

وی با اشاره به وجود ۹۴۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان، گفت: ۹۰۲ هزار هکتار از این میزان به صورت زراعی است که ۷۰۷ هزار هکتار آن دیم و ۱۹۵ هزار هکتار آبی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ۴۵ هزار هکتار باغات در استان داریم که ۵ هزار هکتار آن دیم و ۴۰ هزار هکتار آبی است.

وی اضافه کرد: از ۲۳۵ هزار هکتار مجموع اراضی آبی زراعی و باغی، ۱۳۲ هزار هکتار به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

چاله‌چاله افزود: در بخش دامپروری ۵ میلیون واحد دامی در قالب بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی با حدود ۵۷۹ هزار تن فرآورده‌های مختلف دامی در استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به جایگاه قابل توجه استان کرمانشاه از نظر تولید بعضی محصولات کشاورزی، اظهار کرد: در تولید نخود سطح تولید عملکرد در واحد سطح، استان برتر کشور هستیم رتبه اول را داریم.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، استان کرمانشاه در تولید جو فرآورده اصلی تأمین خوراک دام با تولید ۴۴۱ هزار تن رتبه برتر کشوری را دارا است.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه به لحاظ تولید ذرت دامی با تولید ۲۴۲ هزار تن رتبه دوم، در تولید انجیر با تولید ۸ هزار و ۸۰۰ تن رتبه سوم، در خرید تضمینی گندم با خرید با خرید ۸۰۶ هزار تن در جایگاه چهارم، در تولید محصول استراتژیک چغندرقند رتبه چهارم، تولید گردو رتبه چهارم، آفتابگردان رتبه چهارم و تولید عسل رتبه پنجم کشور را دارد.

چاله‌چاله سیاست اصلی وزارت جهاد کشاورزی را در راستای توسعه سطح گلخانه‌ها عنوان کرد و افزود: سطح گلخانه‌های استان ۱۲۶ هکتار است که بیش از ۱۵۰ درصد آن طی یک سال اخیر رشد داشته است.

وی با اشاره به وجود ۱۶۲ هزار بهره‌بردار کشاورزی در استان، گفت: ۴.۵ درصد تولید محصولات کشاورزی کشور مربوط به استان کرمانشاه است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، در محصولات زراعی و باغی ۴.۲۳ درصد و در تولیدات آبزیان ۴.۵ درصد در تولیدات دامی ۱۱.۷ درصد از کل تولیدات کشور در استان کرمانشاه است.

کد خبر 722872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.