هیچ لایحه‌ای از ۲۳ دستگاه دخیل در حل مشکل آلودگی هوا به شورای شهر مشهد ارائه نشده است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد گفت: در بحث آلودگی هوا به این دلیل کمیسیون فرهنگی شورا به این موضوع ورود کرده است که شواهد نشان می‌دهد رفتار انسان‌ها باعث آلایندگی‌های زیست محیطی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسن منصوریان در نشست تخصصی هفته هوای پاک که امروز _چهارشنبه، چهارم بهمن_ در شورای شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ۲۳ دستگاه برای موضوع آلودگی هوا و مدیریتش وجود دارد که تاکنون از هیچ‌کدام از دستگاه‌های اجرایی لایحه‌ای نداشته‌ایم.

وی افزود: هدف تشکیل این جلسه بر اساس ماده قانونی است که دستگاه‌های اجرایی شهر می‌توانند لایحه پیشنهادی برای حل مسائل شهری برای شورای شهر بیاورند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد گفت: در بحث آلودگی هوا به این دلیل کمیسیون فرهنگی شورا به این موضوع ورود کرده است که شواهد نشان می‌دهد رفتار انسان‌ها باعث آلایندگی‌های زیست محیطی می‌شود، مسلماً بسیاری از موضوعات با فرهنگ‌سازی حل می‌شود.

منصوریان در ادامه گفت: در این دوره فرهنگ‌سرای محیط زیست و آب تشکیل شد که کنش‌گرها از این بستر استفاده و به آن ورود نکردند.

وی افزود: با توجه به اینکه ما با یک شهر آلوده مواجهیم اعلام آمادگی داریم که اگر دستگاه‌ها ایده‌ای داشته و نقشی در کنشگری دارند به این موضوع ورود کنند، مسلماً باید عمده‌ترین دلیل در بحث آلودگی هوا را بررسی و برای حل آن متمرکز شویم.

کد خبر 722868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.