آلودگی هوا در سرپل ذهاب به مرز بحران رسید

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: شاخص کیفی آلایندگی هوا در شهرستان سرپل‌ذهاب عدد ۵٠٠ و وضعیت بحرانی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، احد جلیلیان امروز _چهارشنبه، چهارم بهمن_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس بررسی ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، هوای شهرستان قصرشیرین امروز _چهارشنبه، چهارم بهمن_ ١۴۰ و در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و روز گذشته نیز بر روی عدد ۵٨ و در حالت استاندارد قرار داشت.

وی افزود: شاخص آلایندگی هوا در اسلام‌آباد غرب امروز ٧۶ و استاندارد و روز گذشته ۵٨ و قابل قبول بوده است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: شاخص هوای شهرستان پاوه امروز ٨١ بوده و در حالت استاندارد قرار دارد و روز گذشته این شاخص بر روی عدد ۵۴ و در وضعیت استاندارد قرار داشته است.

وی گفت: شاخص آلایندگی هوا در شهرستان سرپل ذهاب امروز ۵٠٠ و در وضعیت بحرانی قرار گرفته است و روز گذشته نیز این شاخص بر روی عدد ۵۴ قرار داشت که وضعیت استاندارد را نشان می‌دهد.

جلیلیان خاطرنشان کرد: شاخص کیفی هوا در کرمانشاه بر روی عدد ۴۵ و روز گذشته بر روی عدد ٣٨ و وضعیت پاک قرار داشته است.

وی تصریح کرد: شاخص کیفی هوا در کنگاور امروز عدد ٧٠ و وضعیت استاندارد را نشان می‌دهد، در حالی که شاخص این شهرستان روز گذشته بر روی عدد ۴۶ بوده که نشان‌دهنده هوای پاک است.

به گفته مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه شاخص کیفی هوا تا عدد ١٠٠ استاندارد و بیش از ١٠٠ در وضعیت‌های ناسالم و بحرانی قرار می‌گیرد که در این بین شاخص ۵٠٠ نشان‌دهنده وضعیت کاملاً بحرانی است.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط بحرانی آلایندگی هوا، خروج از منزل فقط در صورت ضرورت باشد و سالمندان، خردسالان و افراد بیمار در منزل بمانند و از تنفس در هوای آزاد جدا خودداری کنند.

کد خبر 722857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.