صدور ۲ هشدار هواشناسی در اصفهان/ منتظر برف و یخبندان باشید

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به کاهش یک تا سه درجه‌ای دما از صدور هشدار سطح نارنجی و زرد با فعالیت سامانه ناپایدار و وزش تندباد لحظه‌ای، احتمال کولاک برف در ارتفاعات، یخبندان و لغزندگی معابر خبر داد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی سامانه هواشناسی بیانگر خروج تدریجی موج ناپایدار از استان تا اواسط فردا است، بر این اساس پس از خروج این موج سامانه ناپایدار از روز جمعه تا اوایل هفته آینده بر استان فعال خواهد بود.

وی افزود: نحوه فعالیت سامانه به صورت ابرناکی، مه‌آلودگی، بارش باران و در مناطق غربی و جنوبی بارش برف، گاهی وزش تندباد لحظه‌ای، احتمال کولاک برف در ارتفاعات به طور لحظه‌ای، یخبندان و لغزندگی معابر در بیشتر نواحی در روز جمعه پایان هفته جاری خواهد بود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان تصریح کرد: این سامانه طی روز شنبه هفته آینده در نواحی غرب و جنوب با بارش برف و مه آلودگی و کاهش دید همراه خواهد بود. هشدار نارنجی برای این مناطق و هشدار زرد برای تمام نقاط صادر شده است.

وی درباره هشدار سطح نارنجی و زرد با فعالیت سامانه ناپایدار از روز جمعه ششم تا پایان اوایل وقت یکشنبه هشتم بهمن در استان، گفت: فعالیت این سامانه با بارش باران و برف، وزش باد نسبتاً شدید، تندباد لحظه‌ای و گردوخاک محلی، مه آلودگی، کاهش دید و افت دما همراه است.

امینی اظهار کرد: در این مدت شهرستان‌های فریدونشهر، اسلام‌آباد موگویی، بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، گپایگان، شاهین‌شهر و میمه، دهاقان و اصفهان تحت تأثیرات فعالیت سامانه مذکور است.

وی افزود: احتیاط در سفرهای بین شهری و استانی، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، اتخاذ تدابیر لازم در صنعت کشاورزی، مدیریت عشایر، آمادگی لازم راهداری، مجهز به وسایل زمستانی، پرهیز از سفر در ساعات شبانه به علت مه‌آلودگی، پرهیز از مسافرت‌های غیرضروری به استان چهارمحال و بختیاری توصیه می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه کمینه دما طی ۲۴ ساعت آینده یک تا سه درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۷ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به دو درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد و سمیرم با دمای ۱- درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.

کد خبر 722851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.