آغاز فعالیت پلیس میراث شهری در مادرید

مادرید به علت فراوانی پدیده گرافیتی و وندالیسم، نیروی ویژه مقابله با دیوارنگاره‌های ناهنجار موسوم به پلیس میراث شهری را معرفی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پلیس شهرداری مادرید بخش حفاظت از میراث شهری خود (SEPROPUR) را راه‌اندازی کرده است، که یک کارگروه با مأموریت بررسی و حل جرایم غیرقانونی گرافیتی در محیط‌های شهری است.

این واحد که متشکل از ۳۹ نیروی اجرایی خواهد بود، در ارتباط با برنامه‌ریزی شهری مادرید و با دفتر دادستانی محیط زیست کار خواهد کرد. مأموران پلیس به منظور پوشش و حفاظت ۲۴ ساعته از میراث معماری شهری به صورت شیفتی فعالیت خواهند کرد.

آغاز فعالیت پلیس میراث شهری در مادرید

نیروی ضد گرافیتی چگونه کار خواهد کرد؟

مأموران پلیس مبارزه با گرافیتی شهرداری بر اساس تشخیص وضعیت و تهیه نقشه خطر فضاهای عمومی آسیب‌دیده شهر و همچنین مستندسازی تصویری گرافیتی‌ها، انجام اقدامات را بر عهده دارند. آنها تجزیه و تحلیل آسیب‌ها را انجام می‌دهند و عاملان را در سریع‌ترین زمان شناسایی می‌کنند و متعاقباً با همکاری خدمات نظافتی شهرداری، منطقه آسیب دیده را بازسازی خواهند کرد.

بخش شناسایی جالب عمل می‌کند زیرا SEPROPUR به تمام مناطق شهری مراجعه خواهد کرد و از هنرهای خیابانی غیرقانونی عکاسی می‌کند و یک پایگاه داده از آن ایجاد می‌کند تا بتوانند الگوهای رایج را هم از نظر مناطق که هنرمندان گرافیتی را جذب می‌کنند و هم عاملان پشت نقاشی‌های دیواری را شناسایی کنند. حتی اگر آثار عمدتاً ناشناس باشند، باز هم سبک خاص و امضای نویسندگان خود را نشان می‌دهند.

آغاز فعالیت پلیس میراث شهری در مادرید

ماریسا روبلز، بازرس کمیسیون محیط زیست و میراث مادرید، توضیح می‌دهد که تشخیص قانون‌شکنان با تخصص کارشناسان آشکار می‌شود به‌طوری‌که از طریق مطالعه گرافولوژی و امضای هنرمندان به راحتی قابل ردیابی هستند. این شهر بیشتر بر جنبه خرابکاری گرافیتی تمرکز خواهد کرد، نه آثار هنرمندان خیابانی شناخته‌شده. در سال ۲۰۲۳، تمیز کردن گرافیتی در مادرید بیش از ۵۶۰ هزار متر مربع از فضای شهری را پوشش داد که ۷۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ بود.

آغاز فعالیت پلیس میراث شهری در مادرید

کد خبر 722788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.