آزادی بیش از ۵۰۰ زندانی در پویش «به نام پدر»

ستاد دیه کشور در آستانه میلاد حضرت علی (ع) با اجرای پویش مردمی «به نام پدر» در دو هفته زمینه آزادی ۵۳۴ زندانی جرایم غیرعمد را فراهم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد دیه کشور، این ستاد در راستای آزادی زندانیان به مناسبت روز پدر اعلام کرد:

«به برکت نام نامی علی (ع) و در آستانه روز مرد به همت نمایندگی‌های ستاد دیه سراسر کشور از تاریخ سیزدهم دی زمینه آزادی ۳۷ زندانی زن و ۴۹۷ بدهکار مرد گرفتار در جرایم غیرعمد با رقم بدهی بالغ بر ۶,۶۶۵ میلیارد ریال فراهم شد.

در این رابطه ستاد دیه اصفهان با استخلاص ۵۶ بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات ناشی از حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی در صدر فهرست فعال‌ترین استان‌ها قرار گرفته و استان‌های خراسان‌رضوی و تهران هر کدام با آزادی ۴۲ و ۳۹ محبوس واجد شرایط در رتبه‌های بعد جای دارند.

از مجموع ۵۳۴ زندانی مساعدت شده ۹ نفر بابت پرداخت دیه، ۳۲۷ نفر بابت صدور چک یا امضا سفته، ۱۴۳ نفر بابت تعهد مهریه‌های پرداخت نشده و ۵۵ مرد نیز بابت ناتوانی در تأمین نفقه زوجه یا اولاد در بند بودند که به برکت طرح انسان دوستانه «به نام پدر» و به حرمت امیرالمومنین علی (ع) از حبس آزاد و به آغوش پر مهر خانواده بازگشتند.

از نکات قابل توجه در رسیدگی به پرونده این مددجویان، گذشت نزدیک به یک سوم دیون مورد مطالبه از جانب اولیای دم و شکات خصوصی بود که روند آزادی‌ها را تسهیل و تسریع بخشید.»

کد خبر 722781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.