ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکن ویژه نیروهای مسلح در کشور

رئیس قرارگاه مسکن نیروهای مسلح کشور گفت: ۵۰۰ هزار واحد مسکن ویژه نیروهای مسلح تا پایان دولت سیزدهم در کشور احداث و به متقاضیان واگذار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، سردار مجید عبدالرضا پیش از ظهر امروز _چهارشنبه چهارم بهمن_ در نشست قرارگاه مسکن نیروهای مسلح استان مرکزی اظهار کرد: توجه ویژه به موضوع مسکن به عنوان یکی از محوری‌ترین برنامه‌های دولت مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به اهمیت مسکن افزود: دولت سیزدهم بنا دارد با فعالیت جهادی در موضوع مسکن تحول ایجاد کند تا یکی از گره‌های اساسی زندگی مردم گشوده شود.

رئیس قرارگاه مسکن نیروهای مسلح کشور تصریح کرد: نرخ سهم مسکن در سبد معیشت خانوار ۶۰ درصد است و در صورتی که بتوان مشکل مسکن را رفع کرد به معیشت خانواده‌ها کمک می‌شود.

سردار عبدالرضا خاطرنشان کرد: قیمت‌های نجومی مسکن در حال حاضر مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده و بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی بالغ بر ۴۵ درصد جمعیت کشور به ویژه در شهرهای بزرگ توانایی تهیه مسکن را ندارند.

وی اضافه کرد: در نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی ۵۱ درصد، در سپاه ۳۴ درصد، وزارت دفاع ۳۰ درصد و فراجا ۶۴ درصد از شاغلان مسکن ندارند.

رئیس قرارگاه مسکن نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه سال گذشته میانگین قیمت مسکن در کشور هر مترمربع ۲۸ میلیون تومان بوده است، گفت: این رقم هم‌اینک به ۴۰ میلیون تومان رسیده است و استان مرکزی جزو استان‌هایی محسوب می‌شود که مشکل مسکن در آن یکی از موضوعات جدی است.

سردار عبدالرضا ادامه داد: برای کمک به دولت سیزدهم با توجه به تدبیر رهبری، ۱۵۰۰ هکتار از زمین‌های نیروهای مسلح برای ساخت مسکن به دولت واگذار شد و در مقابل، دولت مردمی هم ۲۲۵ هزار هکتار از زمین‌های خود را برای ساخت مسکن به نیروهای مسلح واگذار کرد.

وی تاکید کرد: در این طرح ۱۵۰ هزار واحد برای ارتش، ۱۰۰ هزار واحد برای سپاه، ۱۷۵ هزار واحد برای فراجا، ۱۵ هزار واحد برای وزارت دفاع، ۱۰ هزار واحد برای اعضای وابسته و ۵۰ هزار واحد برای رزمندگان معسر در نظر گرفته شده است.

رئیس قرارگاه مسکن نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه رأی ساخت این طرح یک قرارداد ۲۰ هزار میلیارد تومانی با بانک مسکن منعقد شده است، تصریح کرد: برای ۱۸۳ طرح با ۹۲ هزار و ۹۴ واحد، ۱۸ هزار و ۷۱۸ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌های عامل مسکن و سپه اختصاص یافته و تاکنون حدود پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از این تسهیلات پرداخت شده است.

سردار عبدالرضا گفت: با هماهنگی‌های انجام شده، با استفاده از ظرفیت صنعتی سازی واحدهای مسکونی تلاش می‌شود در سطح کشور طرح ملی نهضت مسکن توسعه داده شود، چراکه این طرح نقش مهمی در تسریع در ساخت مسکن در کشور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه جهاد خانه سازی در کشور روند خوبی به خود گرفته است، افزود: طرح نهضت ملی مسکن از راهبردهای کلان دولت سیزدهم است و دولت تمام تلاش خود را برای رونق‌بخشی به طرح نهضت ملی مسکن و تسریع در اجرای پروژه‌های ساختمانی به کار گرفته است.

کد خبر 722770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.