افزایش ۶۰۰ هزار تنی تولید محصولات کشاورزی در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: میزان تولید محصولات کشاورزی استان کردستان از ۲.۹ میلیون تن به ۳.۶ میلیون تن در سال جاری رسیده که نشان‌دهنده افزایش ۶۰۰ هزار تنی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، پیمان اسکندری امروز _چهارشنبه چهارم بهمن_ در مراسم تجلیل از فعالان و پیشکسوتان بخش کشاورزی استان کردستان که در مجتمع فرهنگی فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: با تلاش کشاورزان و فعالان این بخش، میزان تولید محصولات کشاورزی استان از ۲.۹ میلیون تن به ۳.۶ میلیون تن در سال جاری رسیده که نشان‌دهنده افزایش ۶۰۰ هزار تنی بوده است.

وی افزود: سال جاری ۱.۳ میلیون تن گندم در استان تولید شد که ۱.۲ میلیون تن آن مازاد بر نیاز بوده و توسط شرکت غله به صورت تضمینی خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: این میزان تولید گندم رکورد بی‌سابقه‌ای را در تاریخ استان ثبت کرد و به‌طور کلی در رتبه دوم تولید گندم کشور و رتبه اول تولید گندم دیم در کشور قرار گرفتیم.

اسکندری اضافه کرد: در شاخص‌های دیگر نیز شاهد رشد قابل توجهی بودیم که از جمله آن می‌توان به افزایش ظرفیت سردخانه‌ای استان از ۳۵ هزار تن به ۹۶ هزار تن و افزایش ظرفیت گلخانه‌ای از ۳۰ هکتار به ۶۵ هکتار اشاره کرد.

وی تصریح کرد: تبدیل اراضی دیم به آبی نیز در استان مورد توجه قرار گرفته است که در این راستا ۲۷۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد گاران و حوزه تالاب زریبار و ۵۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد گاوشان تاکنون آبی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: در شرق استان نیز پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری به عنوان پروژه‌های اولویت‌دار اجرایی می‌شود.

اسکندری با اشاره به حوزه شیلات گفت: دو پروژه مهم این حوزه از جمله فاز دوم مجتمع ماهیان «دیوزناو» با ظرفیت ۱۰۰۰ تنی ظرفیت و مجتمع «آلوز» بانه با ظرفیت ۵۰۰ تنی در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 722760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.