فعالیت ۱۳۰ مرکز درمانی ترک اعتیاد در مازندران

مدیرکل بهزیستی مازندران از فعالیت ۱۳۰ مرکز درمانی ترک اعتیاد در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، فریبا بریمانی امروز _چهارشنبه چهارم بهمن_ در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر این استان مازندران ضمن تبریک فرارسیدن ولادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) و نام‌گذاری این روز به نام روز مددکار و با اشاره به اینکه مسائل اجتماعی مقوله‌هایی هستند که علل و عوامل متعدد دارند، اظهار کرد: راه برون‌رفت از آسیب‌های اجتماعی در جامعه یک مدیریت علمی و عقلایی را می‌طلبد و باید از توان و ظرفیت مردم برای حل معضلات اجتماعی بهره ببریم.

وی با بیان اینکه اعتیاد به موادمخدر از مخرب‌ترین آسیب‌های اجتماعی در جوامع است، افزود: اعتیاد به موادمخدر بنیان خانواده‌ها را متزلزل می‌سازد، به همین جهت باید با اتحاد و همدلی همگانی به امر پیشگیری و مبارزه با آن پرداخت.

مدیرکل بهزیستی مازندران مطرح کرد: هم پدیده غنای اقتصادی را داریم که با رفاه بیشتر همراه است و هم پدیده فقر را داریم که معضلات و مشکلاتی را در جامعه به وجود می‌آورد و هر دوی اینها می‌تواند زمینه و عامل خطر و دروازه ورود به اعتیاد باشد.

بریمانی با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۳۰ مرکز مشغول به ارائه انواع خدمات درمان اعتیاد در سطح استان هستند، عنوان کرد: این مراکز به صورت علمی و با بازآموزی روش‌های جدید، مشغول خدمت به گروه هدف هستند.

وی با تاکید بر اینکه در مازندران از مدل‌های مختلف علمی روش‌های درمان اعتیاد استفاده می‌شود، تصریح کرد: درمان اعتیاد به موادمخدر با دشواری فراوانی همراه است به همین دلیل باید به صورت دقیق و کارآمد به بررسی ابعاد آن پرداخته شود تا با اعتقاد به مقدم بودن پیشگیری بر درمان، اقدام شود.

کد خبر 722717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.