ساخت نمادهای مزین به نام امام علی (ع) در منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان گفت: به‌منظور هویت‌بخشی به سیمای شهر، یکی از زیباترین نمادها مزین به نام امام علی (ع)، توسط هنرمند جوان این کلان‌شهر طراحی شده و در حال ساخت است.

حسین کارگر در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ولادت امام علی (ع) یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان است و بر همه مسلمانان به‌ویژه شیعیان تکریم این اعیاد بزرگ تکلیف است.

وی افزود: سال جاری نیز با فرارسیدن ولادت امام علی (ع)، شهرداری اصفهان با اجرای برنامه‌های متنوع و فضاسازی شهری میزبان مردم علاقه‌مند به اهل‌بیت و شهروندان ولایت‌مدار خواهد بود و با آذین‌بندی برای تقویت روحیه اجتماعی و همبستگی ملی و مذهبی مردم گام برمی‌دارد.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: در همین راستا واحد زیباسازی اداره خدمات شهری این منطقه، به‌منظور هویت‌بخشی به سیمای شهر، یکی از زیباترین نمادها مزین به نام امام علی (ع)، توسط هنرمند جوان این کلان‌شهر طراحی شده و در حال ساخت است.

کارگر با اشاره به اینکه نماد مزین به نام امام علی (ع) به ارتفاع ۵ متر و از جنس آهن است، افزود: تندیس‌ها و نمادهای نصب شده در میدان‌های اصلی یک شهر می‌تواند بیانگر بخشی از فرهنگ، نماد یا ویژگی‌های آن باشد.

وی بیان کرد: در این منطقه ۲۱ نماد با موضوعاتی همچون دوچرخه‌سوار ابتدای بلوار سعدی، سفالگر ابتدای بلوار ملت، نماد کارگر روبه‌روی خانه کارگر واقع در بلوار دانشگاه، نماد غدیر واقع در میدان غدیر سپاهان‌شهر و نماد فلوت‌زن واقع در پارک ملت نصب است.

کارگر خاطرنشان کرد: نصب سردیس‌هایی از شخصیت‌های تاریخی اثرگذار و بزرگان در خیابان چهارباغ بالا، که موجب شکل‌گیری نوعی هویت ملی و فرهنگی می‌شود و حتی می‌تواند نوعی الگوپذیری مثبت در جامعه را رواج دهد، از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی گفت: به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر، تمام فعالیت‌های مربوط به ساخت تندیس یا طراحی فضای شهری که توسط شهرداری اصفهان، راه‌اندازی و مدیریت شده است، بیشتر بر نگاه فرهنگی، هنری یا تکیه بر بزرگان و نام‌آوران کهن این مرز و بوم جامعه اسلامی بوده است.

کد خبر 722688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.