بهره‌برداری از ۲۰ واحد صنعتی و معدنی در کردستان به مناسبت دهه فجر

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در طول ایام دهه مبارک فجر، ۲۰ واحد صنعتی و معدنی به بهره‌برداری می‌رسد که برای احداث آن‌ها دو هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی صمت کردستان، بختیار خلیقی اظهار کرد: ۲۰ واحد صنعتی و معدنی در شهرستان‌های سقز، سنندج، دهگلان، مریوان، بیجار، کامیاران، قروه و بانه در طول دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسند که زمینه ایجاد اشتغال برای ۳۱۷ نفر را فراهم می‌کنند.

وی افزود: برای راه‌اندازی واحدهای صنعتی در مجموع یک هزار و ۱۰۸ میلیارد ریال و برای واحدهای معدنی نیز یک هزار و ۷۸۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته که تمام اعتبارات مورد نیاز آن‌ها توسط سرمایه‌گذار تأمین شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: واحدهای تولید اوراق فشرده چوبی، دی کلسیم فسفات و انواع کپسول آتش‌نشانی در دهگلان، واحد تولیدی ظروف فولادی و آهنی در مریوان، واحد تولیدی فیلم تک‌لایه پلی‌اتیلن ساده در سنندج و واحد تولیدی محصولات بتنی مسلح پیش‌ساخته در سقز از جمله این واحدهای تولیدی است که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسند.

خلیقی اضافه کرد: دو واحد صنعتی تولید انواع لوازم خانگی و واحد تولید ریسه شیلنگی نیز سه طرح دیگری است که در این ایام در شهرستان بانه به بهره‌برداری می‌رسند.

وی تصریح کرد: معدن طلای میرگه نقشینه، معدن مخلوط کوهی بغده کندی ۳، معدن سیلیس خاپوره دره، معدن مگنتیت یدا، معدن سیلیس بسطام، معدن مگنتیت چاغرلو و معدن سیلیس سوله در سقز نیز در ایام دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: معدن مخلوط کوهی سیدان و معدن سنگ لاشه گلستانه در بیجار و همچنین معدن منگنز گشکی و معدن طلای زرزیما در کامیاران هم جزو معادنی هستند که آماده افتتاح بوده و در دهه فجر از آن‌ها بهره‌برداری می‌شود.

خلیقی خاطرنشان کرد: سه پروژه بهسازی و آسفالت جاده دسترسی به معدن باریت شاه‌نشین مریوان، معادن سنگ مرمر قصلان قروه و معادن الوند قلی بیجار با صرف ۵۶۴ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون معادن به بهره‌برداری می‌رسند.

کد خبر 722672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.