شمس و مولانا ریشه‌های عرفان اسلامی را بر عمق وجود انسان پیوند دادند

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر خوی گفت: شمس تبریزی و مولانا دو عارف سرشناس دوران اسلامی توانسته‌اند ریشه‌های عرفان اسلامی را تا عمق وجود انسان‌های شیفته و وارسته پیوند دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان غربی، محمدرضا پیری سه‌شنبه _سوم بهمن_ در دومین روز ششمین جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا اظهار کرد: انسان از آغاز، خلقت محو زیباشناختی جهان شده است هر آنچه که در مسیر رشد و تکامل تا امروز آموخته یا به آن دست یافته برگرفته از قانون کائنات بوده و باید گفت هر نوع هارمونی در زندگی انسان در هر گوشه‌ای از جهان سایه‌ای از هارمونی هستی است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های مختلف در شهر خوی افزود: امروز شهر خوی به عنوان دارالقرار شمس تبریزی سال‌های متفاوت و کم‌نظیری را در خود شاهد است؛ برگزاری همایش‌های بین‌المللی علمی و جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا دو نگاه ویژه به شمس و مولاناست که امروز شاهد برگزاری ششمین دوره جشنواره شمس و مولانا هستیم و میزبان هنرمندان فرهیخته، شیفته و ارزشمند از شهرهای مختلف کشور عزیز و زرخیز ایران هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر خوی ادامه داد: در دارالصفای خوی که هر کوچه و گوشه‌اش سرشار از هنر است و عشق و تمدن روزهای بسیار پررونقی از نظر هنر موسیقی و شعر مبتنی بر اندیشه عرفانی بزرگان ایران‌زمین به‌ویژه شمس و مولانا را در خوی شاهد بوده و هستیم و می‌توان گفت موزه شهر خوی میعادگاه دلدادگان شعر و هنر و عرفان ایران شده است.

پیری تاکید کرد: به خود می‌بالیم و امروز همچون سال‌های گذشته نوای موسیقی در این شهر به دل‌های عاشق شمس و مولانا شوق و ذوق و وجد دل‌نشینی را هدیه کرده و به نمایندگی از مجموعه مدیریت شهری به تمام میهمانان سلام مردم خون‌گرم و مهمان‌نواز خوی را می‌رسانم.

وی افزود: شمس تبریزی و مولانا دو عارف سرشناس دوران اسلامی توانسته‌اند ریشه‌های عرفان اسلامی را تا عمق وجود انسان‌های شیفته و وارسته پیوند دهند.

کد خبر 722670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.