اشتغال از اولویت‌های کاری دولت سیزدهم است

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه دولت سیزدهم مسئله‌محور است و در راستای حل مشکلات گام برمی‌دارد، گفت: اشتغال از اولویت‌های کاری دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نورالدین الیاسی امروز _چهارشنبه چهارم بهمن‌_ در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان چرداول اظهار کرد: مسئله ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری از اولویت‌های مهم کاری دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۴ جلسه کارگروه اشتغال و ده‌ها جلسه رفع موانع تولید و کمیته استانی تبصره ۱۸ قانون بودجه برگزار شده است، افزود: این امر، بیانگر ضرورت به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های قانونی، حمایتی و تسهیلات اعتباری برای تقویت سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و توسعه متوازن در تمام بخش‌های اقتصادی در شهرستان‌های مختلف استان است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با قدردانی از همکاری و تعامل خوب بانک‌های استان با دستگاه‌های اجرایی در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی خاطرنشان کرد: اگر سال گذشته استان در زمینه ثبت اشتغال در سامانه ملی رصد در مقیاس ملی موفقیتی حاصل کرد نتیجه همراهی و هم‌نوایی دستگاه‌های اجرایی، بانک‌های عامل در حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی استان بوده است.

الیاسی با بیان اینکه امید می‌رود این روند رو به رشد در سال جاری نیز ادامه داشته باشد، اضافه کرد: ظرفیت‌های خوب شهرستان چرداول در زمینه کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری زمینه را برای ایجاد اشتغال پایدار و مؤثر فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اعتبارات خوبی که دولت در تبصره ۱۸ قانون بودجه مشاغل خانگی و منابع تکلیفی در اختیار دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی استان قرار داده است، فرصت مناسبی برای توسعه و بهبود فضای کسب‌وکار این شهرستان و دیگر شهرستان‌ها در نقاط مختلف شهری و روستایی استان ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام تصریح کرد: میزان تعهد استان در ثبت اشتغال در سامانه ملی رصد در سال جاری ۸۸۵۹ ثبت اشتغال است که تاکنون ۱۲۱ درصد از این میزان محقق شده است.

الیاسی اضافه کرد: سهم ثبت اشتغال شهرستان چرداول در سامانه ملی رصد اشتغال ۸۰۸ نفر در سال جاری است که تاکنون ۸۶۷ مورد ثبت اشتغال در این شهرستان انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید از نظارت بر اشتغال ایجاد شده و صحت‌سنجی مشاغل ایجاد شده غافل شد، اظهار کرد: از مرکز پایش اشتغال کشور، اشتغال ثبتی را به‌صورت تلفنی، پیامکی و میدانی مورد صحت‌سنجی قرار می‌دهند و لازم است دستگاه‌ها پیگیر طرح‌های اشتغال قابل بررسی مجدد خود در سامانه ملی رصد باشند.

کد خبر 722663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.