جنگ سرخ دریایی‌

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _چهارشنبه چهارم بهمن ۱۴۰۲_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا، مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «لزوم قطع شریان‌های حیاتی رژیم صهیونیستی‌» به بررسی سخنان رهبر معظم انقلاب پرداخت و نوشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ۲۴ هزار شهید تهران بزرگ با انتقاد از عملکرد مسئولان کشورهای اسلامی در قبال موضوع بسیار مهم غزه گفتند: برخی مواقع موضع‌گیری‌ها و اظهارات مسئولان کشورهای اسلامی اشتباه است زیرا درباره موضوعی همچون آتش بس در غزه صحبت می‌کنند که از اختیار آنها خارج است و در دست دشمن خبیث صهیونیستی است؛ مسئولان کشورهای اسلامی باید نسبت به موضوعاتی که در اختیار آنها است، اقدام کنند. رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: آن موضوعی که در اختیار مسئولان کشورهای اسلامی است، قطع شریان‌های حیاتی به رژیم صهیونیستی است، کشورهای اسلامی باید ارتباط سیاسی و اقتصادی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند و به این رژیم کمک نکنند.

جنگ سرخ دریایی‌

روزنامه کیهان در صفحه نخست خود با تیتر «روز سیاه اسرائیل هلاکت ۲۴ افسر صهیونیست با یک شلیک» نوشت: دست‌کم ۲۴ افسر، سرباز و تکنیسین نظامی صهیونیست دوشنبه‌شب، ساختمانی در جنوب غزه را برای تخریب بمب‌گذاری کردند اما پیش از خروج‌، با شلیک یک «آرپی‌جی» از سوی جوانی فلسطینی، به هلاکت رسیدند. گفته شده «ده‌ها» نظامی و درجه‌دار دیگر صهیونیست نیز در این شلیک زخمی شده‌اند. صهیونیست‌ها برای توصیف این رویداد از اصطلاحات «روز سیاه» و «روز سخت» استفاده کرده و در تلاشند خانواده کشته‌شدگان را آرام کنند.

جنگ سرخ دریایی‌

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «افزایش توان رزم ارتش با الحاق انبوهی از پهپادهای راهبردی» نوشت: انبوهی از پهپادهای راهبردی طراحی و تولیدشده از سوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با همکاری ارتش، با حضور فرمانده کل ارتش و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در چند نقطه از کشور به سازمان رزم ارتش الحاق شد.

جنگ سرخ دریایی‌

روزنامه وطن امروز در صفحه نخست امروز خود با تیتر «جنگ سرخ دریایی‌» نوشت: یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد در پاسخ به تجاوزات آمریکا و انگلیس علیه یمن و در حمایت از مردم غزه، نیروی دریایی ارتش یمن با موشک‌های مناسب کشتی باری نظامی آمریکایی «OCEAN JAZZ» را در خلیج عدن مورد هدف قرار داد. سرلشکر سریع تأیید کرد پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس ناگزیر است و هرگونه حمله جدید بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند.

وی افزود: با هدف قرار دادن همه منابع تهدید در دریای سرخ و دریای عرب به هرگونه حمله آمریکا یا انگلیس علیه کشورمان پاسخ خواهیم داد. سرلشکر سریع با تاکید بر حمایت از غزه ادامه داد نیروهای مسلح یمن به اجرای اقدامات دفاعی و تهاجمی خود در چارچوب حق مشروع دفاع از یمن ادامه خواهند داد.

جنگ سرخ دریایی‌

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست امروز خود با تیتر «نسخه ضربتی اصلاح بانکی» نوشت: رنامه اصلاح نظام بانکی ایران بیش از یک دهه است که آغاز شده و همچنان ادامه دارد. به نظر می‌رسد برای جلوگیری از طولانی‌تر شدن این فرآیند، نیازمند یک چارچوب عملی و برنامه زمانی هستیم. تجربه‌های جهانی می‌تواند در این خصوص مفید باشد. به دنبال افزایش نرخ بهره سیاستی در آمریکا، چند بانک نسبتاً بزرگ دچار ورشکستگی شدند و نگرانی‌ها نسبت به گسترش بحران در اقتصاد این کشور افزایش یافت. فدرال‌رزرو با یک برنامه مشخص وارد عمل شد و با انجام اقداماتی از گسترش بحران جلوگیری کرد. اگرچه به نظر می‌رسد چالش‌های نظام بانکی آمریکا به پایان نرسیده است، اما برخی کارشناسان معتقدند فدرال‌رزرو موفق شده است بحران را از نظام بانکی دور کند. این سیاست می‌تواند به‌عنوان تجربه‌ای مناسب مورد توجه سیاستگذاران سایر کشورها قرار بگیرد. تأمین منابع نقدی در ازای اصلاحات مؤثر، داشتن یک برنامه عملیاتی و زمانی مشخص و ضربتی بودن آن باعث شد که این اصلاحات اثرگذار شود.

جنگ سرخ دریایی‌

کد خبر 722648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.